MF Dnes: Stavaři nadávají: Ekoteroristé jen zdržují
12.4.2006 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes
„Ekoteroristé zastavili stavbu tunelu. Zelení říkají, že tu má hnízdit nějaký pták, kvůli kterému musíme začínat práci až v devět hodin, abychom ho prý nerušili. Toho ptáka tu přitom nikdo nikdy neviděl.“
Podobné „hlášky“ se při včerejší exkurzi po úseku D8 z Ústí nad Labem na státní hranice ozývaly pravidelně. Jejími účastníci byli totiž většinou stavaři, kteří finišují. Stavbě po dohodách už nic nebrání.
„Ale my jsme se už před rokem zavázali, že nebudeme stavbě D8 přes Krušné hory bránit. Nevím, proč si stavaři stěžují, když už na tomto úseku už rok nic nepodnikáme. A že jsme zakázali stavět před devátou hodinou ráno? To je nesmysl - my přece nikomu nic nezakazujeme, to mohou jen státní orgány,“ namítá Miroslav Patrik z ekologické organizace Děti Země, která je v očích stavařů hlavní brzdou rozvoje dálnic v Česku.
Podle Patrika si za zastavení stavby někdy může stát sám. „Práce na tunelu Libouchec zastavil soud kvůli naší žalobě. Tu jsme podali proto, že jsme chtěli mít o stavbě informace a případně k ní klást připomínky. Ministerstvo dopravy nás ale vynechalo a soud nám dal za pravdu, že nás vynechávat nemělo,“ vysvětluje ekologický aktivista.
Ekologické iniciativy podle něj schválně nic nezdržují. „Někdy z nás dělají univerzálního viníka. Třeba nás obvinili, že jsme brzdili stavbu D47 do Ostravy. My jsme k ní ale přitom neměli žádné připomínky. Každý ví, že výběrové řízení zrušil stát, dodává Patrik.
Hlavním smyslem snažení ekologických sdružení podle něj je, aby dopady stavby na životní prostředí a krajinný ráz byly co nejmenší. „Podařilo se nám třeba prosadit, že u Lovoše v Českém středohoří bude na D8 nadzemní most pro zvířata a že kolem dálnice bude více zeleně, než se projektovalo,“ dodal Patrik.
reklama
„Ale my jsme se už před rokem zavázali, že nebudeme stavbě D8 přes Krušné hory bránit. Nevím, proč si stavaři stěžují, když už na tomto úseku už rok nic nepodnikáme. A že jsme zakázali stavět před devátou hodinou ráno? To je nesmysl - my přece nikomu nic nezakazujeme, to mohou jen státní orgány,“ namítá Miroslav Patrik z ekologické organizace Děti Země, která je v očích stavařů hlavní brzdou rozvoje dálnic v Česku.
Podle Patrika si za zastavení stavby někdy může stát sám. „Práce na tunelu Libouchec zastavil soud kvůli naší žalobě. Tu jsme podali proto, že jsme chtěli mít o stavbě informace a případně k ní klást připomínky. Ministerstvo dopravy nás ale vynechalo a soud nám dal za pravdu, že nás vynechávat nemělo,“ vysvětluje ekologický aktivista.
Ekologické iniciativy podle něj schválně nic nezdržují. „Někdy z nás dělají univerzálního viníka. Třeba nás obvinili, že jsme brzdili stavbu D47 do Ostravy. My jsme k ní ale přitom neměli žádné připomínky. Každý ví, že výběrové řízení zrušil stát, dodává Patrik.
Hlavním smyslem snažení ekologických sdružení podle něj je, aby dopady stavby na životní prostředí a krajinný ráz byly co nejmenší. „Podařilo se nám třeba prosadit, že u Lovoše v Českém středohoří bude na D8 nadzemní most pro zvířata a že kolem dálnice bude více zeleně, než se projektovalo,“ dodal Patrik.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




