Ižurnál: Stavba dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí začíná
2.10.2008 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Ižurnál
Ředitelství silnic a dálnic dnes zahajuje výstavbu významného souboru staveb dálnice D3 v celkové délce 25 km z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Úsek pomůže při cestách nejen do Českých Budějovic, ale hlavně odvede tranzit z Tábora, Plané nad Lužnicí a Soběslavi. Slavnostní zahájení stavby je plánováno na dnešní odpoledne.
"Z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury bude pokračováno stavbami 307 a 308, tedy mezi koncem obchvatu Tábora až po začátek polovičního profilu dálnice u Veselí nad Lužnicí. Mezi Veselím nad Lužnicí a Borkem u Českých Budějovic je již dostavěna polovina dálnice a všechny mosty už jsou připraveny i na druhý pruh," doplnil jihočeský hetman Jan Zahradník.
Mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí vyrostou tři mosty, přes rybník Koberný dlouhý 575 metrů, přes Černovický potok dlouhý 765 metrů a přes řeku Lužnici dlouhý 1063 metrů. Součástí stavby bude i rekonstrukce obchvatu Tábora z roku 1991, na který nový úsek naváže.
Jižní Čechy mají zatím jen 15 kilometrů dálnice. Až bude v červnu 2011 nový úsek dokončen, bude řidičům sloužit celkem 40 kilometrů dálnice. Oněch 40 kilometrů, které bude jihočeská dálnice v roce 2011 měřit, ale stále bude jen zlomkem plánované rychlostní spojnice mezi Prahou a rakouskými hranicemi.Ta má mít celkem 170 kilometrů.
Současná silnice I/3, po které je nyní veden provoz směrem na České Budějovice, je považována za jeden z nejhorších z hlediska dopravní zatíženosti.
Stavba 25 kilometrového úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí bude stát 10,4 miliardy korun.
reklama
Mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí vyrostou tři mosty, přes rybník Koberný dlouhý 575 metrů, přes Černovický potok dlouhý 765 metrů a přes řeku Lužnici dlouhý 1063 metrů. Součástí stavby bude i rekonstrukce obchvatu Tábora z roku 1991, na který nový úsek naváže.
Jižní Čechy mají zatím jen 15 kilometrů dálnice. Až bude v červnu 2011 nový úsek dokončen, bude řidičům sloužit celkem 40 kilometrů dálnice. Oněch 40 kilometrů, které bude jihočeská dálnice v roce 2011 měřit, ale stále bude jen zlomkem plánované rychlostní spojnice mezi Prahou a rakouskými hranicemi.Ta má mít celkem 170 kilometrů.
Současná silnice I/3, po které je nyní veden provoz směrem na České Budějovice, je považována za jeden z nejhorších z hlediska dopravní zatíženosti.
Stavba 25 kilometrového úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí bude stát 10,4 miliardy korun.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




