https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/stavba-obchvatu-stoji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Stavba obchvatu stojí

11.8.2008 | ZNOJMO | MF Dnes | Vojtěch Smola |
Jako vystřižená a položená do polí a zahrad působí část obchvatu Znojma vedoucí odnikud nikam. A vypadá to, že tak bude působit ještě hodně dlouho. Dělníci ji v těchto dnech dokončili a po dodělávkách zcela opustí, neboť práce na stavbě obchvatu prozatím končí. Kdy se začnou stavět další úseky, nikdo netuší.
 
Důvodem je fakt, že investorovi stále chybí několik pozemků pod chystanou silnicí. Některé již musel kraj vyvlastnit, avšak jejich majitelé s tím nesouhlasí. Podali proto žalobu ke krajskému soudu. A právě soudní spor celou stavbu oddálí. „A ještě podáváme žádost o přezkum na ministerstvo pro místní rozvoj, protože je vše protiprávní. Opravdu se neshoduje územní rozhodnutí na stavbu s územním plánem, což nelze,“ uvedla Lenka Poláková, jejíž pozemek byl také vyvlastněn.

Firma Colas, která stavbu provádí, tak nyní již stahuje svou techniku i pracovníky. „Posílíme naše kapacity na jiných stavbách, tady již dělat nemůžeme,“ vzkázal ředitel znojemské pobočky Petr Brunclík.

Vedení Ředitelství silnic a dálnic se brání proti názoru, že je chyba na jeho straně, když zahájilo stavbu obchvatu, aniž by mělo vykoupeny všechny pozemky. „To je problematika celostátní. Kdybychom takto nepostupovali, tak jsme třeba dálnici D11 na Hradec Králové ještě ani nezačali stavět,“ uvedla mluvčí ředitelství Martina Vápeníková. Podle ní může za vše špatná legislativa.

Jakékoliv nesrovnalosti v územním řízení ředitelství silnic vylučuje. K vyvlastnění pozemků u posledních šesti zahrádkářů podle něj přistoupit muselo. „Přes několikaleté jednání s vlastníky k dohodě nedošlo,“ nastínila mluvčí.

Vynucenou pauzou nevzniknou podle Vápeníkové Ředitelství silnic a dálnic žádné náklady navíc. „Protože dodavatel stavby při výběrovém řízení věděl, že stavba je rozdělena na dvě etapy. A vzhledem ke každoročnímu nárůstu cen stavebních prací je pro investora výhodné, že část obchvatu je již hotova,“ dodala. Znojemským ale již dochází trpělivost. Od začátku roku jim začaly skrz hlavní tah městem denně proudit šňůry kamionů mířící do Rakouska. Tento zhoršující se stav podle vedení města způsobilo zpoplatnění paralelní silnice první třídy do Rakouska z Pohořelic na Mikulov.

Výrazné zlepšení nastane podle odborníků až po dokončení obchvatu Znojma, které se však dá očekávat nejdříve za tři roky, navíc jen zčásti. Jako celek má fungovat až tak za deset let.

Město tedy rozhodlo, že bude alespoň kamionům znepříjemňovat průjezd městem. Vymyslelo jejich vážení. Kdo bude přetížený, zaplatí pokutu, kdo nebude, toho taková procedura minimálně zbrzdí a podle plánů vedení města příště pojede jinudy. Vážení nákladních vozidel již provádí celníci, k nim se přidaly i policejní kontroly stavu vozidel a dodržování povinných přestávek řidičů.
reklama

 
Vojtěch Smola

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist