https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/stavba-okruhu-na-jihu-metropole-se-zdrzi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Stavba okruhu na jihu metropole se zdrží

26.7.2003 | PRAHA | Právo
Silniční okruh kolem metropole má v plánech Ředitelství silnic a dálnic jasně definovanou a ambiciózní podobu. Předmětem sporu se stal úsek mezi Lahovicemi a Slivencem na jihu metropole.
 
Proti vydanému územnímu rozhodnutí se totiž stavějí ekologové, zejména Ateliér pro životní prostředí, který neváhal rozhodnutí magistrátu napadnout u ministerstva pro místní rozvoj. Podle ekologů proti stavbě hovoří řada argumentů: stavba zasahuje do chráněného území Slavičí údolí, má být hlučná atp. "Přestože se jedná o námitky, které se už několikráte prověřovaly a zamítly v odvolacím řízení, a to mj. i rozhodnutím ministerstva pro životní prostředí, dochází k dalšímu zdržení přípravy stavby nejméně o šest měsíců," sdělil Právu Petr Kural z Ředitelství silnic a dálnic. Příspěvková organizace ministerstva dopravy tak sice má na stavbu přiděleny peníze, nemůže je ale investovat. Ambiciózní, více než dvoukilometrová část silničního okruhu Prahy má vést z části tunelem, z části po vysokém mostě překonávat údolí, Berounku i Vltavu. Má sloužit především tranzitní dopravě, která nyní přetěžuje Barrandovský most. "Stavba je navržena plně v souladu s platným územním plánem hlavního města," zdůraznil Kural. Most autostrády, která má u Radotína pokračovat tunelem směrem na Slivenec a na druhé straně opět tunelem na Komořany, by se měl tyčit ve výšce 40 metrů nad zemí. Obchvat by se u Lahovic křížil se strakonickou výpadovkou. Má zde vzniknout složitá mimoúrovňová křižovatka, projektovaná tak, aby se riziko dopravních nehod snížilo. Jižní část vnějšího pražského okruhu může přinést rozvoj území, které před soutokem Vltavy a Berounky leží téměř ladem. Podle inženýrských i vodohospodářských představ by okruh na jihu metropole mohla doplnit jezera určená k rekreaci a napájená vodou snad z obou řek. Stále však jde o hudbu budoucnosti. Úsek obchvatu metropole mezi Lahovicemi a Slivencem totiž není jediným, proti kterému se zvedají hlasy odporu. Na západě by se sice ihned mohl napojit na tzv. Barrandovskou spojku čili na část okruhu mezi Slivencem a Třeboradicemi, na východě však ještě není vydáno územní rozhodnutí pro stavbu obchvatu mezi Lahovicemi, Vestcem a Jesenicí. U obou staveb se předpokládalo, že budou zprovozněny do konce roku 2005. Termín je dnes nereálný a začíná se spekulovat o roce 2007 či 2008. Hotov není ani úsek mezi Jesenicí a dálnicí D1 na Brno, zprovozněn má být v roce 2010. Zpracováno s použitím materiálu Ředitelství silnic a dálnic.
reklama

 
Petr Janiš

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist