https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/stavba-silnice-na-slovensko-ma-sanci-na-urychleni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Stavba silnice na Slovensko má šanci na urychlení

11.7.2007 | TŘINEC | Právo | Anna Bortlíčková |
Rychlou odezvu má iniciativa zástupců podnikatelské sféry a samosprávy, kteří připravili vlastní strategii k urychlení modernizace důležité spojnice Moravskoslezského kraje se Slovenskem - silnice I/11.
 
Příští týden budou v Praze iniciátoři strategie a zástupce kraje jednat o navrhovaném řešení s premiérem Mirkem Topolánkem a ministrem dopravy Alešem Řebíčkem (oba ODS).

„Návrh řešení s žádostí o jeho podporu jsme Topolánkovi předali v Třinci 29. června, což byl pátek, a už v pondělí 2. července nám volali z úřadu vlády, že na 16. července je svoláno první jednání v Praze,“ řekla Právu starostka Třince Věra Palkovská (NK).

Jak již Právo informovalo, neustále odkládání modernizace přetíženého mezinárodního dopravního tahu I/11 v úsecích Třanovice-NeboryOldřichovice-Bystřice-Mosty u Jablunkova donutilo podnikatele v kraji k vypracování vlastní strategie, jak výstavbu silnice urychlit.

Možný návrh řešení připravily Krajská hospodářská komora společně s vedením města Třinec, Třineckými železárnami a Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Podle tohoto návrhu by mělo vzniknout sdružení subjektů, které ve spolupráci s ministerstvem dopravy zajistí přípravu stavby včetně výkupu pozemků, a pak také realizaci samotné stavby komunikace.

„Ve sdružení by měli být zástupci vlády, ministerstev dopravy, financí a průmyslu, Moravskoslezského kraje, příspěvkových organizací zajišťujících rozvoj podnikání a regionů, dotčených měst a obcí a významných firem, např. Třineckých železáren,“ řekl generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Podle loňského usnesení vlády by měla být silnice v uvedených úsecích zprovozněna v roce 2012, podle zástupců podnikatelské sféry a starostů však dosavadní vývoj nasvědčoval spíše dalšímu zdržení.

„Některé materiály jako o termínu dokončení hovoří až o roce 2013. Chceme, aby se stavba silnice urychlila a komunikace byla hotova už v roce 2011. I tak je nepředstavitelné, co budou lidé do té doby prožívat. Dopravní situace je už nyní kritická a spuštěním výroby v automobilce Hyundai koncem roku 2008 se dopravní zátěž ještě zvýší, což bude pro občany velmi bolestné,“ prohlásila Palkovská.

Podle Fabiana je s nárůstem automobilové dopravy spojena zátěž pro dotčené obce a města, větší nehodovost atd., ale i logistické problémy významných ekonomických firem, což může mít vliv na jejich konkurenceschopnost. Jak Právu řekl Fabian, jednání s Topolánkem a Řebíčkem v Praze se zúčastní zástupci podnikatelské sféry a samosprávy, kteří navrhovanou strategii podepsali, a rovněž zástupce Moravskoslezského kraje.

„Je nesporně velmi dobré, že premiér reagoval pozitivně, ale stejně důležité je, jak se dohodneme na konkrétním postupu. A já věřím, že se dohodneme,“ dodal.
reklama

 
Anna Bortlíčková

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist