https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/stavba-stezky-je-ohrozena
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Stavba stezky je ohrožena

23.2.2010 | MORKOVICE-SLÍŽANY | MF Dnes | Petr Skácel |
Až u soudu může skončit spor o trasu cyklostezky mezi Morkovicemi a Nezamyslicemi. Ta má vyrůst na místě bývalé železniční trati. Jenže proti záměru obce se postavil Tomáš Roubíček z Morkovic. Podle něj jde o zbytečně drahou záležitost.
 
„Trať navíc vede přes vybudovaný biokoridor,“ řekl Roubíček, který má v blízkosti stezky sklad s krmivem. „Mělo jít o přiblížení památek turistům, ale místo toho pojedou mezi polem s kukuřicí. Nelíbí se mi to. A proti je víc lidí nebo spolků.“ Roubíček už podal protest proti záměru vybudovat cyklostezku. Pořádně tím zkomplikoval život radnici. Ta totiž musí jeho odvolání vyřešit, a proto nemůže žádat o dotace.

Město nemůže čerpat dotace „Ztrácíme tak možnost čerpat peníze z některých operačních programů,“ upozornil morkovický starosta Pavel Horák. Dvanáct kilometrů dlouhá trasa navíc měla být hotová už příští rok. Teď je ale jasné, že to radnice nestihne.

„Nemáme úřední rozhodnutí o nabytí právní moci k tomu, abychom mohli požádat o peníze. Zpoždění bude minimálně v řádu měsíců,“ poznamenal Horák.

Starosta ale věří, že město nakonec uspěje. „Pan Roubíček podával podobné připomínky již během územního řízení a stavební úřad je zamítl. Stejně dopadlo i jeho odvolání. Myslím, že podobně by měla dopadnout i jeho nynější námitka,“ podotkl Horák.

Roubíčkovi se nelíbí ani výše zakázky a její dopad na životní prostředí. „Původně měla cyklostezka stát sedmdesát milionů, později se to snížilo na čtyřicet. Úředníci, kteří k ní vydali kladné stanovisko, tady ani nikdy nebyli,“ zlobil se Roubíček. „Lidé se sem nastěhovali do klidné zóny, trať není v provozu dlouhá léta. Klidně se budeme soudit, záměr obce se nám nelíbí.“

Na stavbě cyklostezky se bude podílet všech sedm obcí ležících podél opuštěné trati.

Práce počítají s rozebráním kolejiště a revitalizací cyklostezky, která bude dva metry široká a získá živičný povrch.

Na trase bude šest mostů a sedmnáct propustí. Mezi zábradlím mostů bude minimální průjezd pro cyklisty, aby na most nemohla vjet auta. Trať mezi Morkovicemi a Nezamyslicemi, která loni oslavila stoleté výročí, zůstala opuštěná od přelomu tisíciletí.

Je zarostlá křovinami, drážní domky u ní se rozpadají a koleje a pražce na mnoha místech chybějí.

Obce v okolí se proto rozhodly, že by na zrušené trati vybudovaly cyklostezku. Dlouhé roky o tom jednaly s Českými drahami, uspěly však až loni. Převod trati už schválila Správa železniční dopravní cesty, souhlas dalo i ministerstvo dopravy.
reklama

 
Petr Skácel

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist