MF Dnes: Stavba stezky je ohrožena
23.2.2010 | MORKOVICE-SLÍŽANY | MF Dnes | Petr Skácel |
Až u soudu může skončit spor o trasu cyklostezky mezi Morkovicemi a Nezamyslicemi. Ta má vyrůst na místě bývalé železniční trati. Jenže proti záměru obce se postavil Tomáš Roubíček z Morkovic. Podle něj jde o zbytečně drahou záležitost.
„Trať navíc vede přes vybudovaný biokoridor,“ řekl Roubíček, který má v blízkosti stezky sklad s krmivem. „Mělo jít o přiblížení památek turistům, ale místo toho pojedou mezi polem s kukuřicí. Nelíbí se mi to. A proti je víc lidí nebo spolků.“ Roubíček už podal protest proti záměru vybudovat cyklostezku. Pořádně tím zkomplikoval život radnici. Ta totiž musí jeho odvolání vyřešit, a proto nemůže žádat o dotace.
Město nemůže čerpat dotace „Ztrácíme tak možnost čerpat peníze z některých operačních programů,“ upozornil morkovický starosta Pavel Horák. Dvanáct kilometrů dlouhá trasa navíc měla být hotová už příští rok. Teď je ale jasné, že to radnice nestihne.
„Nemáme úřední rozhodnutí o nabytí právní moci k tomu, abychom mohli požádat o peníze. Zpoždění bude minimálně v řádu měsíců,“ poznamenal Horák.
Starosta ale věří, že město nakonec uspěje. „Pan Roubíček podával podobné připomínky již během územního řízení a stavební úřad je zamítl. Stejně dopadlo i jeho odvolání. Myslím, že podobně by měla dopadnout i jeho nynější námitka,“ podotkl Horák.
Roubíčkovi se nelíbí ani výše zakázky a její dopad na životní prostředí. „Původně měla cyklostezka stát sedmdesát milionů, později se to snížilo na čtyřicet. Úředníci, kteří k ní vydali kladné stanovisko, tady ani nikdy nebyli,“ zlobil se Roubíček. „Lidé se sem nastěhovali do klidné zóny, trať není v provozu dlouhá léta. Klidně se budeme soudit, záměr obce se nám nelíbí.“
Na stavbě cyklostezky se bude podílet všech sedm obcí ležících podél opuštěné trati.
Práce počítají s rozebráním kolejiště a revitalizací cyklostezky, která bude dva metry široká a získá živičný povrch.
Na trase bude šest mostů a sedmnáct propustí. Mezi zábradlím mostů bude minimální průjezd pro cyklisty, aby na most nemohla vjet auta. Trať mezi Morkovicemi a Nezamyslicemi, která loni oslavila stoleté výročí, zůstala opuštěná od přelomu tisíciletí.
Je zarostlá křovinami, drážní domky u ní se rozpadají a koleje a pražce na mnoha místech chybějí.
Obce v okolí se proto rozhodly, že by na zrušené trati vybudovaly cyklostezku. Dlouhé roky o tom jednaly s Českými drahami, uspěly však až loni. Převod trati už schválila Správa železniční dopravní cesty, souhlas dalo i ministerstvo dopravy.
reklama
Město nemůže čerpat dotace „Ztrácíme tak možnost čerpat peníze z některých operačních programů,“ upozornil morkovický starosta Pavel Horák. Dvanáct kilometrů dlouhá trasa navíc měla být hotová už příští rok. Teď je ale jasné, že to radnice nestihne.
„Nemáme úřední rozhodnutí o nabytí právní moci k tomu, abychom mohli požádat o peníze. Zpoždění bude minimálně v řádu měsíců,“ poznamenal Horák.
Starosta ale věří, že město nakonec uspěje. „Pan Roubíček podával podobné připomínky již během územního řízení a stavební úřad je zamítl. Stejně dopadlo i jeho odvolání. Myslím, že podobně by měla dopadnout i jeho nynější námitka,“ podotkl Horák.
Roubíčkovi se nelíbí ani výše zakázky a její dopad na životní prostředí. „Původně měla cyklostezka stát sedmdesát milionů, později se to snížilo na čtyřicet. Úředníci, kteří k ní vydali kladné stanovisko, tady ani nikdy nebyli,“ zlobil se Roubíček. „Lidé se sem nastěhovali do klidné zóny, trať není v provozu dlouhá léta. Klidně se budeme soudit, záměr obce se nám nelíbí.“
Na stavbě cyklostezky se bude podílet všech sedm obcí ležících podél opuštěné trati.
Práce počítají s rozebráním kolejiště a revitalizací cyklostezky, která bude dva metry široká a získá živičný povrch.
Na trase bude šest mostů a sedmnáct propustí. Mezi zábradlím mostů bude minimální průjezd pro cyklisty, aby na most nemohla vjet auta. Trať mezi Morkovicemi a Nezamyslicemi, která loni oslavila stoleté výročí, zůstala opuštěná od přelomu tisíciletí.
Je zarostlá křovinami, drážní domky u ní se rozpadají a koleje a pražce na mnoha místech chybějí.
Obce v okolí se proto rozhodly, že by na zrušené trati vybudovaly cyklostezku. Dlouhé roky o tom jednaly s Českými drahami, uspěly však až loni. Převod trati už schválila Správa železniční dopravní cesty, souhlas dalo i ministerstvo dopravy.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




