https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/stavba-zeleznicniho-koridoru-zacala
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Stavba železničního koridoru začala

23.3.2007 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Jiří Falout |
Výstavba tolik očekávaného IV. železničního koridoru, který propojí Prahu s Českými Budějovicemi a hranicemi s Rakouskem, začala ve středu v Táboře. Jako první úsek v Jihočeském kraji se staví 11 kilometrů dlouhá železniční cesta z Tábora do Doubí.
 
Modernizace v tomto úseku potrvá do července 2009 a vyjde na 2,8 miliardy korun. Po dokončení budou vlaky používat dvoje koleje a zvýší tak rychlost až na 160 kilometrů v hodině ze současných 100 km/h. Rekonstrukcí projdou i nástupiště a mosty na trase. V Táboře vznikne i zcela nová zastávka Čápův Dvůr, která spojí s železnicí Sídliště nad Lužnicí.

„Koridor má pro Jihočeský kraj velký význam. Proto jsme jeho výstavbu zařadili mezi prioritní dopravní projekty v regionu společně s dálnicí D 3 a rychlostní silnicí R 4,“ sdělil na tiskové konferenci k zahájení výstavby v Táboře hejtman Jan Zahradník (ODS).
Na trati již nyní pracují dělníci ve žlutých a oranžových reflexních vestách. Vyměřují místo pro druhou kolej či čistí okolí. Práce se zatím provozu na železnici nedotkly. Výstavba však v nejbližší době omezí jak cestující, tak i obyvatele.

„Na letošní rok máme v plánu, že v 35 dnech bude na úseku výluka. Ta první potrvá týden a začne v úterý 27. března. S další počítáme od 5. května do 14. května,“ odpověděl zástupce ředitele odboru osobní dopravy společnosti České dráhy Jiří Kafka na dotaz Práva.

S komplikacemi musejí počítat řidiči. Rekonstruovat se budou Černé mosty, které nejsou pouze železničním uzlem, ale představují i zásadní dopravní tepnu ve městě. „S prvními pracemi na Černých mostech začneme už po Velikonocích,“ uvedl ředitel výstavby Lumír Pyszko ze stavební společnosti OHL ŽS.

IV. železniční koridor by měl být hotov v roce 2016. Náklady se vyšplhají na 42 miliard korun. Financovat by jej měl Státní fond dopravní infrastruktury, fondy Evropské unie a úvěry. V Jihočeském kraji se prostaví 22 miliard korun. Již v příštím roce by měla modernizace pokračovat na jednom z úseků Veselí nad Lužnicí-Doubí, Tábor-Sudoměřice či České Budějovice-Nemanice.
reklama

 
Jiří Falout

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist