MF Dnes: Suchdol s okruhem bojuje dál. Vláda mu prý pomohla
31.7.2009 | PRAHA | MF Dnes | Petr Kupec |
Boj o to, zda pražský dálniční okruh povede Suchdolem, zdaleka nekončí. Vláda minulý týden zahrnula okruh kolem Prahy do nové Politiky územního rozvoje. Právě v něm teď Suchdolští spatřují novou naději na odvrácení hrozby rychlostní silnice pod svými okny. Zástupci ministerstva i magistrátu ovšem jejich optimismus mírní.
O co vlastně jde?
Politika v bodě věnovaném pražskému okruhu tuto stavbu nijak blíže nespecifikuje, mluví pouze o nutnosti převedení tranzitní silniční dopravy mimo intenzivně zastavěné části města. V jiné části dokument zakazuje vytváření úzkých hrdel na dálnicích a jejich stavbu blízko obytné zástavby.
„Právě jižní varianta okruhu vytváří vysoce nebezpečné úzké hrdlo v dopravním uspořádání na Suchdole,“ tvrdí suchdolský starosta Petr Hejl. Podle něj dokument jasně hovoří ve prospěch stavby severnější varianty okruhu vedoucí dále od města.
Jinou interpretaci vládního textu mají zástupci pražské radnice. Magistrát v územním plánu počítá s vedením okruhu v jeho jižní trase právě přes Suchdol.
„Nepočítáme s tím, že bychom na základě vládního textu měnili územní plán,“ tvrdí radní pro územní rozvoj Martin Langmajer s tím, že dokument žádnou změnu nenařizuje.
Podobný názor sdílí i sdružení Ekologický právní servis, které nejen kvůli okruhu se schválením Politiky nesouhlasilo. „Kdyby dokument počítal s jinou variantou okruhu než jižní, musel by to doslovně uvést, což se však nestalo,“ soudí člen sdružení Pavel Doucha.
Podle ministerstva pro místní rozvoj není účelem Politiky umisťování staveb. Že by vládní text podporoval severní variantu, úřad odmítá.
Ministerstvo nyní řeší odvolání proti stavbě jižní trasy okruhu. Pokud dá projektu zelenou, Suchdolští se chtějí obrátit na městský soud. Podle nich je severní trasa levnější a ekologičtější. Expertní studie prokázala, že stavba jižní trasy je skutečně dražší o 12 miliard.
reklama
Politika v bodě věnovaném pražskému okruhu tuto stavbu nijak blíže nespecifikuje, mluví pouze o nutnosti převedení tranzitní silniční dopravy mimo intenzivně zastavěné části města. V jiné části dokument zakazuje vytváření úzkých hrdel na dálnicích a jejich stavbu blízko obytné zástavby.
„Právě jižní varianta okruhu vytváří vysoce nebezpečné úzké hrdlo v dopravním uspořádání na Suchdole,“ tvrdí suchdolský starosta Petr Hejl. Podle něj dokument jasně hovoří ve prospěch stavby severnější varianty okruhu vedoucí dále od města.
Jinou interpretaci vládního textu mají zástupci pražské radnice. Magistrát v územním plánu počítá s vedením okruhu v jeho jižní trase právě přes Suchdol.
„Nepočítáme s tím, že bychom na základě vládního textu měnili územní plán,“ tvrdí radní pro územní rozvoj Martin Langmajer s tím, že dokument žádnou změnu nenařizuje.
Podobný názor sdílí i sdružení Ekologický právní servis, které nejen kvůli okruhu se schválením Politiky nesouhlasilo. „Kdyby dokument počítal s jinou variantou okruhu než jižní, musel by to doslovně uvést, což se však nestalo,“ soudí člen sdružení Pavel Doucha.
Podle ministerstva pro místní rozvoj není účelem Politiky umisťování staveb. Že by vládní text podporoval severní variantu, úřad odmítá.
Ministerstvo nyní řeší odvolání proti stavbě jižní trasy okruhu. Pokud dá projektu zelenou, Suchdolští se chtějí obrátit na městský soud. Podle nich je severní trasa levnější a ekologičtější. Expertní studie prokázala, že stavba jižní trasy je skutečně dražší o 12 miliard.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




