MF Dnes: Svár o dálnici na Vídeň
4.10.2006 | JIŽNÍ MORAVA | MF Dnes
Plánovaná rychlostní komunikace spojující Brno s Vídní je stále v nedohlednu. Jak na české, tak i na rakouské straně stále její vznik protahují ostré spory.
Projekt severní dálnice A5 z Vídně do dolnorakouského Mistelbachu směrem na Brno před několika dny pozastavil rakouský úřad pro udělovaní zakázek. Vyhověl tak žádosti poražených subjektů o přezkoumání zakázky.
I realizace příprav rychlostní komunikace, která má na české straně kopírovat stávající silnici I/52, má problémy.
Ke schvalování územního plánu vyššího územního celku, který s trasou kolem Mikulova počítá, totiž hned tak nedojde.
„Kraj požádal o souhlasné stanovisko ministerstvo pro místní rozvoj, a ministerstvo jim nedalo kladný souhlas pro pochybení, na která jsme již upozorňovali před rokem,“ uvedl včera starosta Dolních Dunajovic a jeden z odpůrců této trasy František Bařina.
I přes pozastavení projektu rakouské severní dálnice A5 se podle Rakušanů dokončení samotné komunikace neopozdí. Čtyřproudá dálnice o délce 51 kilometrů by měla být dokončena na podzim roku 2009.
Na české straně se však v té době nezačne ještě ani stavět. „My jsme si orientačně vytkli za cíl po roce 2010 získat pokud možno stavební povolení,“ uvedl včera vedoucí oddělení přípravy brněnského Ředitelství silnic a dálnic Evžen Cigoš.
Podle něho sice již probíhá přípravná fáze a je i zadána dokumentace pro územní rozhodnutí. „My jako Ředitelství silnic a dálnic však rovněž čekáme na schválení územního plánu velkého územního celku,“ doplnil.
Čtyřproudá silnice má na české straně vzniknout rozšířením stávající silnice I/52. Odpůrcům ovšem vadí, že rušná silnice by vedla přímo mezi vinicemi pod pálavskou chráněnou oblastí.
Kamiony směřující do Vídně od bratislavské dálnice D2 by navíc projížděly Lednicko-valtickým areálem, který je zapsán na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.
Odpůrci proto tvrdí, že mnohem šetrnější než rozšiřování silnice I/52 by bylo využití stávající dálnice D2, která vede o několik kilometrů východněji z Brna do Břeclavi.
reklama
I realizace příprav rychlostní komunikace, která má na české straně kopírovat stávající silnici I/52, má problémy.
Ke schvalování územního plánu vyššího územního celku, který s trasou kolem Mikulova počítá, totiž hned tak nedojde.
„Kraj požádal o souhlasné stanovisko ministerstvo pro místní rozvoj, a ministerstvo jim nedalo kladný souhlas pro pochybení, na která jsme již upozorňovali před rokem,“ uvedl včera starosta Dolních Dunajovic a jeden z odpůrců této trasy František Bařina.
I přes pozastavení projektu rakouské severní dálnice A5 se podle Rakušanů dokončení samotné komunikace neopozdí. Čtyřproudá dálnice o délce 51 kilometrů by měla být dokončena na podzim roku 2009.
Na české straně se však v té době nezačne ještě ani stavět. „My jsme si orientačně vytkli za cíl po roce 2010 získat pokud možno stavební povolení,“ uvedl včera vedoucí oddělení přípravy brněnského Ředitelství silnic a dálnic Evžen Cigoš.
Podle něho sice již probíhá přípravná fáze a je i zadána dokumentace pro územní rozhodnutí. „My jako Ředitelství silnic a dálnic však rovněž čekáme na schválení územního plánu velkého územního celku,“ doplnil.
Čtyřproudá silnice má na české straně vzniknout rozšířením stávající silnice I/52. Odpůrcům ovšem vadí, že rušná silnice by vedla přímo mezi vinicemi pod pálavskou chráněnou oblastí.
Kamiony směřující do Vídně od bratislavské dálnice D2 by navíc projížděly Lednicko-valtickým areálem, který je zapsán na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.
Odpůrci proto tvrdí, že mnohem šetrnější než rozšiřování silnice I/52 by bylo využití stávající dálnice D2, která vede o několik kilometrů východněji z Brna do Břeclavi.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk