Právo: Tábor se staví za cyklisty
20.1.2005 | TÁBOR | Právo
Město Tábor má připravený dopis, který v nejbližší době obdrží Ředitelství silnic a dálnic ČR v Českých Budějovicích. V něm nesouhlasí s umístěním dopravních značek zákaz vjezdu jízdních kol, které nově stojí na rozšířené mezinárodní silnici I/3.
Konkrétně se značení nachází mezi novými kruhovými křižovatkami U Drsů a budoucím obchodním centrem. Důvod, proč je kolařům vjezd zapovězen, je podle vedoucího odboru dopravy táborské radnice Erazima Trocha ve stavebních úpravách, kterými komunikace v loňském roce prošla.
„Při rozšíření silnice byly totiž k odvedení vody použity štěrbinové vpusti, které znamenají nebezpečí pro cyklisty. Město Tábor na tento problém upozornilo již 2. listopadu loňského roku při přejímacím řízení. Požadujeme proto vzniklou situaci řešit tak, aby zde byl cyklistům průjezd umožněn,“ potvrdil ve středu Právu vedoucí odboru dopravy táborské radnice.
Upozornil, že projekt, který rozšířil hlavní tah E 55 z Prahy do Českých Budějovic o jeden jízdní pruh na každé straně a vybudovaly se v jeho rámci i kruhové křižovatky, původně počítal i s pohybem pro cyklisty. I v dokumentaci nejsou značky zákaz vjezdu cyklistům vyznačené.
Cyklista navíc není o novém značení dopředu informován. „Považuji to pro cyklisty za dost nefér. Jedná se o místo, kde se lidé na kolech hodně pohybují, ať už se jedná o sportovce, kteří jedou z Plané nad Lužnicí, nebo o obyvatele, kteří jezdí na kole po městě,“ vyjádřil se Troch.
Náměstek Ředitelství silnic a dálnic ČR Miloslav Franěk Právu řekl, že o umístění značek nakonec rozhodne Krajský úřad v Českých Budějovicích, který navíc celou stavbu zkolauduje. Ten může nařídit i úpravy, kterým se Ředitelství podrobí.
„Pustit cyklistu na nově vybudovaný čtyřpruh, který je navíc doplněn kruhovými křižovatkami, na nichž jsou kolaři obzvláště nebezpeční, se mi nezdá z hlediska bezpečnosti jako dobrý nápad. Navíc se zde pohybují nákladní automobily a autobusy tu budou mít zastávky,“ vysvětlil důvod umístění zákazové značky Franěk. Podotkl, že cyklisté mají raději zvolit cestu přes Sezimovo Ústí, kde je doprava klidnější.
reklama
„Při rozšíření silnice byly totiž k odvedení vody použity štěrbinové vpusti, které znamenají nebezpečí pro cyklisty. Město Tábor na tento problém upozornilo již 2. listopadu loňského roku při přejímacím řízení. Požadujeme proto vzniklou situaci řešit tak, aby zde byl cyklistům průjezd umožněn,“ potvrdil ve středu Právu vedoucí odboru dopravy táborské radnice.
Upozornil, že projekt, který rozšířil hlavní tah E 55 z Prahy do Českých Budějovic o jeden jízdní pruh na každé straně a vybudovaly se v jeho rámci i kruhové křižovatky, původně počítal i s pohybem pro cyklisty. I v dokumentaci nejsou značky zákaz vjezdu cyklistům vyznačené.
Cyklista navíc není o novém značení dopředu informován. „Považuji to pro cyklisty za dost nefér. Jedná se o místo, kde se lidé na kolech hodně pohybují, ať už se jedná o sportovce, kteří jedou z Plané nad Lužnicí, nebo o obyvatele, kteří jezdí na kole po městě,“ vyjádřil se Troch.
Náměstek Ředitelství silnic a dálnic ČR Miloslav Franěk Právu řekl, že o umístění značek nakonec rozhodne Krajský úřad v Českých Budějovicích, který navíc celou stavbu zkolauduje. Ten může nařídit i úpravy, kterým se Ředitelství podrobí.
„Pustit cyklistu na nově vybudovaný čtyřpruh, který je navíc doplněn kruhovými křižovatkami, na nichž jsou kolaři obzvláště nebezpeční, se mi nezdá z hlediska bezpečnosti jako dobrý nápad. Navíc se zde pohybují nákladní automobily a autobusy tu budou mít zastávky,“ vysvětlil důvod umístění zákazové značky Franěk. Podotkl, že cyklisté mají raději zvolit cestu přes Sezimovo Ústí, kde je doprava klidnější.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk