https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/trasa-severni-tangenty-vyvolala-zdeseni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Trasa severní tangenty vyvolala zděšení

30.6.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Doslova zděšení vyvolala u českobudějovických radních jedna z možných variant významné budoucí komunikace tzv. severní tangenty, která by měla propojit rychlostní komunikaci R4, směřující do krajského města od Písku, s budoucí dálnicí D 3 od Prahy. Právu to potvrdil náměstek primátora Juraj Thoma (ODS).
 
„Bylo to pro nás nemilé překvapení, když jsme zjistili, že z několika variant, které pro Ředitelství silnic a dálnic na zakázku zpracovala společnost Pragoprojekt, jen jediná respektuje územní plán města. Ostatní se od něj výrazně odchylují. A Ředitelství silnic a dálnic upřednostňuje právě jednu z těchto možností - pracovně označenou jako číslo čtyři,“ uvedl náměstek.

Dodal, že podle zmíněné varianty by tangenta měla začínat někde v prostoru kruhového objezdu u hypermarketu Globus a přímo se napojovat na ulici Pražskou. Dále na ulici Okružní, což považuje doslova za šílené, neboť po dostavění by po ní mělo denně jezdit kolem 35-40 tisíc vozidel a většina řidičů by volila trasu přes město. „To pro nás není v žádném případě přijatelné. Navíc by nová komunikace rozdělila pozemky, které chce město poskytnout společnosti Bosch. Ta se chystá rozšířit v Budějovicích své provozy a nabídnout místním lidem další pracovní místa. Pokud by pozemky byly rozpůleny, tyto investice by padly. Nedovedu si také představit, že by mělo dojít k demolici několika objektů soukromých vlastníků,“ konstatoval roztrpčeně Thoma.

Navrženou variantu považuje za zarážející i českobudějovický senátor Jiří Pospíšil (ODS). Je přesvědčen, že v souvislosti se stavbou IV. železničního koridoru je nutné se tangentou zabývat, ale současně by se měl komplexně řešit i dálniční obchvat Budějovic.

„Nechápu, jak může projektant vytvořit něco, co je v rozporu s územním plánem. Jak může stát na takovou akci, byť se jedná o studii, vynaložit peníze. Nejdříve by se snad mělo jednat s obcí, v jejíž lokalitě se má investice stavět. Věří, že Ředitelství silnic a dálnic svůj záměr ještě přehodnotí.

„Myslím, že došlo ke komunikačnímu šumu. Jde pouze o studii, a ta není rozhodně závazná,“ řekl Právu František Klouda z Ředitelství silnic a dálnic v Praze, s tím, že definitivní podoba trasy projektu se bude projednávat v rámci územního plánu velkého územního celku Jihočeského kraje.

„Na tomto procesu se podílí mnoho účastníků a výsledná varianta musí být výsledkem dohody samospráv a musí také vyhovovat podmínkám, které stanoví dotčené orgány státní správy. Budeme se proto snažit dohodnout se zástupci města na jedné z variant,“ reagoval na celou kauzu první náměstek hejtmana Robin Schinko (ODS).

Myslí si, že severní tangenta by měla sloužit k propojení zmiňované rychlostní komunikace a budoucí dálnice tak, aby nezasahovala do žádné ze zastavěných částí města.
reklama

 
Vladimír Vácha

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist