https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/trasa-silnice-r-35-bude-volebnim-tematem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Trasa silnice R 35 bude volebním tématem

19.8.2004 | PARDUBICE | Právo | Zdeněk Seiner |
Trasa rychlostní komunikace R 35 bude důležitým bodem volební kampaně v Pardubickém kraji letos na podzim. Soc. demokraté páteřní silnici R 35 dokonce považují za nejdůležitější pro dopravní obslužnost kraje.
 
Vloni v prosinci sice krajské zastupitelstvo schválilo severní variantu této budoucí odbočky od D 11 na moravskou hranici, ale v mnoha místech se okamžitě ozvali s protesty nejen ekologové, ale i zastupitelstva několika obcí. Koalice pro Pardubický kraj (KDU-ČSL, US-DEU a nezávislí kandidáti) stejně jako ODS, nemohou z tématu v kampani těžit, protože severní variantu disciplinovaným hlasováním prosadily.
Současná opozice ale může slibovat zvrat a změnu ve prospěch jižní varianty. Tím by získala přízeň především v části Chrudimska, na Litomyšlsku, Svitavsku, Poličsku, Moravskotřebovsku. Odpůrci severní trasy jsou i na Orlickoústecku, přestože by na severní variantě R 35 mělo nejvíce vydělat. Sociální demokraté Pardubicka nejen oprašují staré expertízy a dobrozdání, ale snaží se získat i aktuální fundované rozbory.
"Zastupitelstvo kraje se po dlouhé a rušné debatě vloni přiklonilo k severní variantě a pokud se nemýlím, byly podniknuty první kroky k jejímu zapracování do územního plánu regionu," řekl Právu Ladislav Effenberk, lídr ČSSD v krajských volbách. Upozornil na to, že takzvané vítězství betonové lobby nebylo čirou shodou a je třeba proces přibrzdit, než bude nezvratný. "Hlasování nebylo jednoznačné, naopak potvrdilo rozdílnost názorů. Dvacet pět hlasů pro a šestnáct proti při dvou absencích je toho dokladem," upozornil Effenberk.
Otevřeně Právu přiznal, že bude v případě, že se R 35 znovu vrátí na stůl, podporovat změnu trasy. "Jsem zastáncem varianty jižní, protože ji lze zřejmě vybudovat v kratším čase, rozhodně levněji a s mnohem šetrnějšími zásahy do životního prostředí. Severní trasa se jeví náročnější po všech stránkách. Jediná podstatná námitka, že bude v jižní variantě odříznut sever kraje, se dá vyvrátit přednostním vybudováním přivaděčů," uzavřel Effenberk.

reklama

 
Zdeněk Seiner

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist