Právo: Trasa silnice R 35 bude volebním tématem
19.8.2004 | PARDUBICE | Právo | Zdeněk Seiner |
Trasa rychlostní komunikace R 35 bude důležitým bodem volební kampaně v Pardubickém kraji letos na podzim. Soc. demokraté páteřní silnici R 35 dokonce považují za nejdůležitější pro dopravní obslužnost kraje.
Vloni v prosinci sice krajské zastupitelstvo schválilo severní variantu této budoucí odbočky od D 11 na moravskou hranici, ale v mnoha místech se okamžitě ozvali s protesty nejen ekologové, ale i zastupitelstva několika obcí. Koalice pro Pardubický kraj (KDU-ČSL, US-DEU a nezávislí kandidáti) stejně jako ODS, nemohou z tématu v kampani těžit, protože severní variantu disciplinovaným hlasováním prosadily.
Současná opozice ale může slibovat zvrat a změnu ve prospěch jižní varianty. Tím by získala přízeň především v části Chrudimska, na Litomyšlsku, Svitavsku, Poličsku, Moravskotřebovsku. Odpůrci severní trasy jsou i na Orlickoústecku, přestože by na severní variantě R 35 mělo nejvíce vydělat. Sociální demokraté Pardubicka nejen oprašují staré expertízy a dobrozdání, ale snaží se získat i aktuální fundované rozbory.
"Zastupitelstvo kraje se po dlouhé a rušné debatě vloni přiklonilo k severní variantě a pokud se nemýlím, byly podniknuty první kroky k jejímu zapracování do územního plánu regionu," řekl Právu Ladislav Effenberk, lídr ČSSD v krajských volbách. Upozornil na to, že takzvané vítězství betonové lobby nebylo čirou shodou a je třeba proces přibrzdit, než bude nezvratný. "Hlasování nebylo jednoznačné, naopak potvrdilo rozdílnost názorů. Dvacet pět hlasů pro a šestnáct proti při dvou absencích je toho dokladem," upozornil Effenberk.
Otevřeně Právu přiznal, že bude v případě, že se R 35 znovu vrátí na stůl, podporovat změnu trasy. "Jsem zastáncem varianty jižní, protože ji lze zřejmě vybudovat v kratším čase, rozhodně levněji a s mnohem šetrnějšími zásahy do životního prostředí. Severní trasa se jeví náročnější po všech stránkách. Jediná podstatná námitka, že bude v jižní variantě odříznut sever kraje, se dá vyvrátit přednostním vybudováním přivaděčů," uzavřel Effenberk.
reklama
Současná opozice ale může slibovat zvrat a změnu ve prospěch jižní varianty. Tím by získala přízeň především v části Chrudimska, na Litomyšlsku, Svitavsku, Poličsku, Moravskotřebovsku. Odpůrci severní trasy jsou i na Orlickoústecku, přestože by na severní variantě R 35 mělo nejvíce vydělat. Sociální demokraté Pardubicka nejen oprašují staré expertízy a dobrozdání, ale snaží se získat i aktuální fundované rozbory.
"Zastupitelstvo kraje se po dlouhé a rušné debatě vloni přiklonilo k severní variantě a pokud se nemýlím, byly podniknuty první kroky k jejímu zapracování do územního plánu regionu," řekl Právu Ladislav Effenberk, lídr ČSSD v krajských volbách. Upozornil na to, že takzvané vítězství betonové lobby nebylo čirou shodou a je třeba proces přibrzdit, než bude nezvratný. "Hlasování nebylo jednoznačné, naopak potvrdilo rozdílnost názorů. Dvacet pět hlasů pro a šestnáct proti při dvou absencích je toho dokladem," upozornil Effenberk.
Otevřeně Právu přiznal, že bude v případě, že se R 35 znovu vrátí na stůl, podporovat změnu trasy. "Jsem zastáncem varianty jižní, protože ji lze zřejmě vybudovat v kratším čase, rozhodně levněji a s mnohem šetrnějšími zásahy do životního prostředí. Severní trasa se jeví náročnější po všech stránkách. Jediná podstatná námitka, že bude v jižní variantě odříznut sever kraje, se dá vyvrátit přednostním vybudováním přivaděčů," uzavřel Effenberk.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




