Právo: Trať Kadaň-Karlovy Vary zprovozněna
29.5.2006 | KARLOVY VARY | Právo | František Kšajt |
Slavnostní jízdou vlakem byl v pátek za přítomnosti předsedy vlády ČR Jiřího Paroubka zahájen provoz na nově elektrizované železniční trati Kadaň-Karlovy Vary.
Stavba, jejíž investiční náklady představují 2,7 miliardy korun, byla proti původnímu termínu v prosinci 2007 výrazně zkrácena. Zahrnuje téměř 50 km dvoukolejné trati.
„Oceňuji, že stavba byla plně v rukou domácích firem. Zavedením elektrické trakce v úseku Kadaň-Karlovy Vary vzniká plně elektrizovaná trať mezi Ústím nad Labem a Chebem, což značně přispěje ke zvýšení podílu ekologické dopravy a také k tolik potřebnému rozšíření železniční nákladní dopravy,“ prohlásil premiér s tím, že nová trať představuje roční úsporu 80 miliónů korun.
„Cílem je nejen samotná elektrizace trati a její modernizace, ale také zvýšení bezpečnosti železničního provozu, zvýšení propustnosti trati, zkrácení jízdních dob vlaků a úspora pracovníků podílejících se na řízení provozu,“ uvedl Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, která byla investorem.
„Jezdím na téhle trati do Varů denně. Už se těším na nové a pohodlnější vagóny...,“ zhodnotila prakticky cestující Jaroslava Dudková z Kadaně.
Trať umožní rychlost 80 km/hod. a pro soupravy s naklápěcí technikou 100 km. Součástí stavby byla rekonstrukce osmi mostů, byla vybudována nová nástupiště, devět železničních přejezdů, na nichž bylo instalováno moderní zabezpečovací zařízení. Nově byly osvětleny železniční stanice a vybudovány přibližně dva km protihlukových stěn.
Trať začne plně sloužit od půlnoci ze soboty na neděli. Celý úsek je nyní řízen z jednoho pracoviště v Karlových Varech. „Jen na této krátké trati ušetří rychlíky 25 minut,“ doplnil pro Právo karlovarský výpravčí Richard Jakl.
reklama
„Oceňuji, že stavba byla plně v rukou domácích firem. Zavedením elektrické trakce v úseku Kadaň-Karlovy Vary vzniká plně elektrizovaná trať mezi Ústím nad Labem a Chebem, což značně přispěje ke zvýšení podílu ekologické dopravy a také k tolik potřebnému rozšíření železniční nákladní dopravy,“ prohlásil premiér s tím, že nová trať představuje roční úsporu 80 miliónů korun.
„Cílem je nejen samotná elektrizace trati a její modernizace, ale také zvýšení bezpečnosti železničního provozu, zvýšení propustnosti trati, zkrácení jízdních dob vlaků a úspora pracovníků podílejících se na řízení provozu,“ uvedl Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, která byla investorem.
„Jezdím na téhle trati do Varů denně. Už se těším na nové a pohodlnější vagóny...,“ zhodnotila prakticky cestující Jaroslava Dudková z Kadaně.
Trať umožní rychlost 80 km/hod. a pro soupravy s naklápěcí technikou 100 km. Součástí stavby byla rekonstrukce osmi mostů, byla vybudována nová nástupiště, devět železničních přejezdů, na nichž bylo instalováno moderní zabezpečovací zařízení. Nově byly osvětleny železniční stanice a vybudovány přibližně dva km protihlukových stěn.
Trať začne plně sloužit od půlnoci ze soboty na neděli. Celý úsek je nyní řízen z jednoho pracoviště v Karlových Varech. „Jen na této krátké trati ušetří rychlíky 25 minut,“ doplnil pro Právo karlovarský výpravčí Richard Jakl.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




