Právo: Trať na Slovensko bude přívětivá i k medvědům
23.11.2007 | FRÝDEK MÍSTEK | Právo | Anna Bortlíčková |
Stavba železniční tratě z Bystřice nad Olší na Frýdecko-Místecku ke státní hranici se Slovenskem, která je součástí III. tranzitního železničního koridoru, byla v úterý slavnostně zahájena. Podle harmonogramu má být dokončena v prosinci 2011.
Výstavba úseku dlouhého necelých dvacet kilometrů bude stát 5 miliard korun. Optimalizace trati financuje Státní fond dopravní infrastruktury a počítá se i s financemi z EU.
„Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska spojení České republiky s východem Evropy,“ řekl Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, která je investorem stavby.
Podle něj stejně jako u ostatních koridorových tratí i v tomto případě je důvodem optimalizace zvýšení nejvyšší traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h.
„Čeká nás velmi náročná stavba podhůřím Beskyd s mnoha mosty. Součástí je i přestavba tunelu v Mostech u Jablunkova se dvěma samostatnými tunelovými tubusy pro jednotlivé traťové koleje,“ popsal Peter Kuchár, generální ředitel společnosti Subterra, která novou trať ve sdružení s firmami Tchas a OHL ŽS postaví. Nová trať bude vedena většinou na nynějším drážním tělese, které se vzhledem ke své 137leté historii už stalo součástí krajiny.
Rekonstrukce čeká 22 mostů, k nimž přibudou čtyři mosty nové, postaveno bude 5 nových podchodů, 6 lávek, přes 11 kilometrů protihlukových stěn, 10 přístřešků pro cestující atd.
Zvýšené nároky jsou kladeny na výstavbu také z hlediska životního prostředí. Na dvou místech totiž trať prochází chráněnou oblastí přirozené akumulace vod Jablunkovsko a navíc takřka shodná s trasou železnice je hranice navrhovaného přírodního parku Slezské Beskydy.
„Zcela samostatně jsme řešili záležitost přechodu medvědů přes trasu koridoru, takže jeden z objektů bude rozšířený podle požadavku ochránců přírody,“ dodal Komárek.
reklama
Podle něj stejně jako u ostatních koridorových tratí i v tomto případě je důvodem optimalizace zvýšení nejvyšší traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h.
„Čeká nás velmi náročná stavba podhůřím Beskyd s mnoha mosty. Součástí je i přestavba tunelu v Mostech u Jablunkova se dvěma samostatnými tunelovými tubusy pro jednotlivé traťové koleje,“ popsal Peter Kuchár, generální ředitel společnosti Subterra, která novou trať ve sdružení s firmami Tchas a OHL ŽS postaví. Nová trať bude vedena většinou na nynějším drážním tělese, které se vzhledem ke své 137leté historii už stalo součástí krajiny.
Rekonstrukce čeká 22 mostů, k nimž přibudou čtyři mosty nové, postaveno bude 5 nových podchodů, 6 lávek, přes 11 kilometrů protihlukových stěn, 10 přístřešků pro cestující atd.
Zvýšené nároky jsou kladeny na výstavbu také z hlediska životního prostředí. Na dvou místech totiž trať prochází chráněnou oblastí přirozené akumulace vod Jablunkovsko a navíc takřka shodná s trasou železnice je hranice navrhovaného přírodního parku Slezské Beskydy.
„Zcela samostatně jsme řešili záležitost přechodu medvědů přes trasu koridoru, takže jeden z objektů bude rozšířený podle požadavku ochránců přírody,“ dodal Komárek.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




