https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/trinec-ekologum-nevyhovel
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Třinec ekologům nevyhověl

22.5.2007 | TŘINEC | Právo | Anna Bortlíčková |
Změnu již dříve schválené trasy nové silnice směrem na Slovensko v úseku třinecké místní části Nebory se snažilo na nedávném zasedání zastupitelů Třince prosadit sdružení Za ekologický život v Neborech. Zastupitelé ale jednohlasně podpořili původní variantu.
 
„Už v roce 2006, když jsme seznámili veřejnost s trasou komunikace, vzešla petice, že část obyvatel Nebor požaduje jinou variantu. Tu ale zastupitelstvo neschválilo. Rada města stále doporučuje variantu původní,“ řekla na zasedání starostka Třince Věra Palkovská (NK).

„Když jsme tady byli před rokem, návrh č. 2 nebyl schválen, protože tehdy komplikací bylo více. Chtěli bychom, abyste vzali v úvahu i jiné aspekty, a to nově přepracovaný návrh varianty č. 2, který EIA (posuzování vlivu na životní prostředí) také podpořila,“ obrátil se na zastupitele Daniel Zwyrtek ze zmíněného ekologického sdružení. „Jde nám o tři památné stromy. Navíc varianta č. 2 vede méně obydlenou oblastí,“ zdůraznil.

Předseda osadního výboru v Neborech Adolf Bolek připomněl, že loni nejprve vznikla petice proti variantě č. 1 a vzápětí další petice proti první petici. „Před zasedáním zastupitelstva jsme svolali schůzi osadního výboru a konstatovali jsme, že se přikláníme k původní trase, tedy k variantě č. 1. Projektant nám vyšel vstříc a vyřešil tři základní problémy – nadjezd, podchod a bezbariérový nadchod,“ řekl Bolek.

Lidé ze zmíněného ekologického sdružení ale opakovaně tvrdili, že jimi navrhovaná varianta č. 2. je vhodnější z hlediska EIA a že ji podpořila i Agentura pro ochranu životního prostředí. Vedoucí odboru životního prostředí Městského úřadu v Třinci Jana Gawlasová řekla, že z hlediska vlivu na životní prostředí jsou obě varianty ministerstvem považovány za rovnocenné.

„Ať vedeme trasu, kudy vedeme, vzhledem k roztroušené zástavbě se vždy najdou lidé, kteří nebudou spokojeni, protože silnice povede poblíž jejich domů. Komunikace I/11 v úseku Třanovice – Oldřichovice – Bystřice bude hotova nejspíše v letech 2012–2013, to už bude Hyundai několik let vyrábět. Je téměř nepředstavitelné, že lidé musejí žít ještě čtyři, pět let v blízkosti silnice, po celou tuto dobu je budou trápit kamióny. První varianta je součástí územního plánu Třince i územního plánu vyššího územního celku Beskydy. Přepracování těchto plánů kvůli změně trasy komunikace by celý proces ještě posunulo,“ argumentovala Palkovská.

Zastupitelstvo nakonec plným počtem hlasů podpořilo první variantu, pro hlasovalo všech třicet přítomných zastupitelů.

reklama

 
Anna Bortlíčková

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist