https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/tunel-pod-plzni-sbira-dalsi-body
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Tunel pod Plzní sbírá další body

26.7.2007 | PLZEŇ | Právo | Ivan Blažek |
Nová plzeňská čtyřproudová silnice, která propojí slovanský dálniční přiváděč na jihu města se Severním Předměstím, by měla vést několikasetmetrovým tunelem.
 
Shodli se na tom odborníci z firmy Ecological Consulting. Ti tento týden dopracovali posudek na dokumentaci, která posuzuje vliv zmíněné komunikace na životní prostředí (EIA).


Tři varianty

Ze tří variant – všechny řeší jižní pětikilometrový úsek od slovanské Sládkovy ulice k plánovanému mostu přes Mži u čističky a liší se především ve způsobu překonání železniční trati na České Budějovice – u nich zvítězila kombinace 571 metrů dlouhého tunelu pod tratí a navazujícího třistametrového tunelu pod zástavbou na Vyšehradu. Druhý skončil samostatný tunel vedený jen pod tratí a nejméně vhodná je estakáda nad železnicí.

„Jejím záporem je mimo jiné závažný zásah do krajinného rázu,“ konstatuje posudek.

Mohutný most by totiž kontrastoval s nedalekou vesnickou památkovou zónou Lobzy. V pořadí vhodnosti navržených variant se zpracovatelé posudku shodli s autory posuzované dokumentace.


Nejlepší je nejdražší

Z hlediska životního prostředí nejvýhodnější dvoutunelový projekt je ale zároveň nejdražší – odhady hovoří o 4,7 miliardy. Kompromis s jedním tunelem by byl o 1,2 miliardy levnější, nejlacinější „mostní“ řešení by vyšlo na 2,7 miliardy.

„Varianta s dvěma tunely je mimořádně finančně náročná,“ řekl Právu Zdeněk Kuťák, ředitel plzeňské pobočky státního Ředitelství silnic a dálnic, které bude investorem celé akce.

„Necháme ještě znovu prověřit variantu s mostem, především se ale soustředíme na dopracování podle mne nejreálnějšího návrhu, počítajícího s jedním tunelem pod tratí. České dráhy s ním nemají problém, musíme ale také například zjistit, jak je tato stavba technicky proveditelná,“ podotkl Kuťák.

Zmiňovaný úsek se podle Kuťáka začne stavět kolem roku 2012, přednost dostane most na Mži v severní polovině trasy. „Ten by se mohl začít budovat už v roce 2009,“ uzavřel Kuťák.

reklama

 
Ivan Blažek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist