MF Dnes: Turnov plánuje výstavbu dopravního terminálu
7.9.2007 | TURNOV | MF Dnes | Jaroslav Hoření |
Druhý nejdůležitější dopravní uzel v kraji, vlakové nádraží v Turnově, čeká na novou podobu. Nový terminál bude financovat město. Kraj pouze pomůže se sháněním dotací. Předběžný odhad investice je mezi 50 a 60 miliony korun.
Nový terminál, který vyroste blízko současného vlakového nádraží, sloučí pod jednu střechu vlakovou, autobusovou i městskou dopravu. Radnice na projektu pracuje již tři roky. Kromě peněz je podmínkou k úspěchu vykoupení pozemků sousedících s vlakovým nádražím. Zastupitelé nyní odsouhlasili výkup jednoho z nejdůležitějších. Podle Ludmily Těhníhové, vedoucí správy majetku turnovské radnice, koupí město pozemek o rozloze 1660 metrů čtverečných za více než 2,5 milionu korun.
Město potřebuje vykoupit ještě další tři pozemky o celkové rozloze téměř 800 metrů čtverečných. „Budeme se snažit s majiteli dohodnout, neradi bychom situaci vyhrotili,“ uvedla starostka Turnova Hana Maierová.
Největší problém vidí město v penězích. „Kraj sice má svoji koncepci rozvoje integrované dopravy, ale bude záležet na tom, kam své úsilí nasměruje. Kromě terminálů je ve hře Regiotram či tramvaj do libereckých Rochlic,“ říká Maierová. Místostarosta Jaromír Pekař dodává: „Pokud se nepodaří uspět s žádostmi o dotace, tak z dopravního terminálu zbude pouze studie.“ Město je již nyní dost zadlužené a dluhy stále narůstají. Ať již díkymegalomanské Střelnici či připravované Čisté Jizeře.
Pro České dráhy není turnovské nádraží nyní zajímavé. K jeho opravě by se dostaly zhruba za 15 až 20 let.
Město na novém terminálu pracuje již třetím rokem. Od té doby došlo k několika změnám v pohledu na využití stávající budovy Českých drah. Ta přitom vypadá téměř stejně jako v době svého vzniku za císaře pána.
Nová studie, se kterou se Turnov bude ucházet o dotace, vyjde zhruba na devadesát tisíc. „Původní studie navrhovala v objektu třeba restauraci, ta je již nyní přímo naproti nádraží. Dále počítala s otevřeným prostorem budovy, což by bylo provozně velmi nákladné,“ uvedla Těhníková. V původní studii počítali projektanti také s podchody k jednotlivým nástupištím. Dráhy mezitím peron upravily a podchody již ztrácejí smysl.
Do aktuální studie mají inženýři zahrnout kromě obvyklých věcí jako prodej jízdenek, novin, suvenýrů a rychlého občerstvení také odpočinkovou místnost pro řidiče autobusů, informační centrum, čekárnu a koutek pro děti. Radnice by v budově ráda viděla i klub důchodců či pobočku knihovny.
„S drahami jsou dlouhá a složitá jednání, ale posunujeme se vpřed. Pokud bude město do budovy investovat, tak jí dostane do symbolického dlouhodobého pronájmu,“ dodala Maierová.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Liberecký kraj
reklama
Město potřebuje vykoupit ještě další tři pozemky o celkové rozloze téměř 800 metrů čtverečných. „Budeme se snažit s majiteli dohodnout, neradi bychom situaci vyhrotili,“ uvedla starostka Turnova Hana Maierová.
Největší problém vidí město v penězích. „Kraj sice má svoji koncepci rozvoje integrované dopravy, ale bude záležet na tom, kam své úsilí nasměruje. Kromě terminálů je ve hře Regiotram či tramvaj do libereckých Rochlic,“ říká Maierová. Místostarosta Jaromír Pekař dodává: „Pokud se nepodaří uspět s žádostmi o dotace, tak z dopravního terminálu zbude pouze studie.“ Město je již nyní dost zadlužené a dluhy stále narůstají. Ať již díkymegalomanské Střelnici či připravované Čisté Jizeře.
Pro České dráhy není turnovské nádraží nyní zajímavé. K jeho opravě by se dostaly zhruba za 15 až 20 let.
Město na novém terminálu pracuje již třetím rokem. Od té doby došlo k několika změnám v pohledu na využití stávající budovy Českých drah. Ta přitom vypadá téměř stejně jako v době svého vzniku za císaře pána.
Nová studie, se kterou se Turnov bude ucházet o dotace, vyjde zhruba na devadesát tisíc. „Původní studie navrhovala v objektu třeba restauraci, ta je již nyní přímo naproti nádraží. Dále počítala s otevřeným prostorem budovy, což by bylo provozně velmi nákladné,“ uvedla Těhníková. V původní studii počítali projektanti také s podchody k jednotlivým nástupištím. Dráhy mezitím peron upravily a podchody již ztrácejí smysl.
Do aktuální studie mají inženýři zahrnout kromě obvyklých věcí jako prodej jízdenek, novin, suvenýrů a rychlého občerstvení také odpočinkovou místnost pro řidiče autobusů, informační centrum, čekárnu a koutek pro děti. Radnice by v budově ráda viděla i klub důchodců či pobočku knihovny.
„S drahami jsou dlouhá a složitá jednání, ale posunujeme se vpřed. Pokud bude město do budovy investovat, tak jí dostane do symbolického dlouhodobého pronájmu,“ dodala Maierová.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Liberecký kraj
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




