Právo: Ústecký hejtman fandí mýtnému na dalších silnicích
21.8.2007 | ÚSTÍ NAD LABEM | Právo | Rudolf Prchal |
Ministerstvo dopravy navrhlo vládě rozšířit mýtné pro nákladní dopravu také na silnice druhé a třetí třídy. Silnice nižších tříd by neměly hlídat mýtné brány, jako je tomu na dálnicích, ale družice.
„Za Ústecký kraj bych mýtné na silnicích druhých a třetích tříd přivítal,“ informoval Právo hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc (ODS).
„Kraj ročně vynakládá na silnice druhých a třetích tříd, které mu stát předal v žalostném stavu, stovky miliónů korun. Pokud se po nich nyní po zavedení mýtného na dálnicích začaly ve velkém prohánět kamióny, dá se počítat s tím, že zanedlouho můžeme v krajské kapse začít hledat další peníze na nové opravy. Výnosy z mýta by kraji mohly ušetřit výdaje,“ řekl hejtman.
Dodal, že nelze zapomínat ani na pozitivní efekt, který by to mělo pro život v menších obcích. Zavedení mýta na silnicích nižších tříd by podle hejtmana mohlo kamióny vrátit z vesnic na dálnice a rychlostní komunikace, kam patří.
„Velmi bych se přimlouval za vybírání mýta pomocí družice. Měli bychom tak také přehled, jaké náklady a kudy se po našem kraji pohybují. Mám teď na mysli především transport chemických látek, který v Ústeckém kraji, kde je silně zastoupen chemický průmysl, není ničím neobvyklým,“ je přesvědčen Šulc.
Mýtné na silnicích nižších tříd by podle hejtmana rozhodně mělo být pružné. „Jsou trasy nebo obce, pro které není kamiónová doprava přijatelná. Naopak mohou být místa, kde zase kamióny žádoucí jsou. Výškou mýta by se dal výskyt kamiónů korigovat,“ konstatoval hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.
Hejtman zároveň informoval Právo, že silnice II. a III. třídy, na kterých vznikly značné škody v souvislosti s výstavbou úseku dálnice D8 Trmice – státní hranice se SRN, by měly být opraveny ještě v tomto roce. Vlastníkem poškozených silnic je Ústecký kraj, investorem dálnice Ředitelství silnic a dálnic. Náprava škod byla s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR již projednána a prostředky na tyto opravy jsou zajištěné.
Jedná se celkem o třináct komunikací a to II/248, III/2482, III/25361, III/2487, III/2488, II/253, II/257, II/528, II/613, III/25832, III/25357.
Všechny uvedené silnice by měly být opraveny ještě v letošním roce.
Rudolf Prchal
reklama
„Kraj ročně vynakládá na silnice druhých a třetích tříd, které mu stát předal v žalostném stavu, stovky miliónů korun. Pokud se po nich nyní po zavedení mýtného na dálnicích začaly ve velkém prohánět kamióny, dá se počítat s tím, že zanedlouho můžeme v krajské kapse začít hledat další peníze na nové opravy. Výnosy z mýta by kraji mohly ušetřit výdaje,“ řekl hejtman.
Dodal, že nelze zapomínat ani na pozitivní efekt, který by to mělo pro život v menších obcích. Zavedení mýta na silnicích nižších tříd by podle hejtmana mohlo kamióny vrátit z vesnic na dálnice a rychlostní komunikace, kam patří.
„Velmi bych se přimlouval za vybírání mýta pomocí družice. Měli bychom tak také přehled, jaké náklady a kudy se po našem kraji pohybují. Mám teď na mysli především transport chemických látek, který v Ústeckém kraji, kde je silně zastoupen chemický průmysl, není ničím neobvyklým,“ je přesvědčen Šulc.
Mýtné na silnicích nižších tříd by podle hejtmana rozhodně mělo být pružné. „Jsou trasy nebo obce, pro které není kamiónová doprava přijatelná. Naopak mohou být místa, kde zase kamióny žádoucí jsou. Výškou mýta by se dal výskyt kamiónů korigovat,“ konstatoval hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.
Hejtman zároveň informoval Právo, že silnice II. a III. třídy, na kterých vznikly značné škody v souvislosti s výstavbou úseku dálnice D8 Trmice – státní hranice se SRN, by měly být opraveny ještě v tomto roce. Vlastníkem poškozených silnic je Ústecký kraj, investorem dálnice Ředitelství silnic a dálnic. Náprava škod byla s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR již projednána a prostředky na tyto opravy jsou zajištěné.
Jedná se celkem o třináct komunikací a to II/248, III/2482, III/25361, III/2487, III/2488, II/253, II/257, II/528, II/613, III/25832, III/25357.
Všechny uvedené silnice by měly být opraveny ještě v letošním roce.
Rudolf Prchal
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




