Právo: Už stavějí obchvat Domažlická–Vejprnická
9.10.2008 | PLZEŇ | Právo | Svatava Hernandezová |
Dílo má pro Plzeň velkou důležitost, je součástí západní části městského komunikačního okruhu.
Historický okamžik zažila včera Plzeň poblíž kruhové křižovatky u Makra poklepem na základní kámen městského obchvatu Domažlická–Vejprnická, který spojí Novou Hospodu a přilehlou průmyslovou zónu Borská pole se Severním Předměstím. „V těchto místech jsme v květnu 2002 dokončovali kruhový objezd, nyní po šesti letech na něj navazujeme komunikací, která umožní další rozvoj Plzně,“ řekl při této příležitosti Zdeněk Soukup, ředitel plzeňského závodu a. s. Stavby silnic a železnic.
Jak připomněl, toto stavební dílo je součástí pro Plzeň významné stavby západní části městského komunikačního okruhu, která představuje nové komunikační propojení ve směru sever–jih. Právě tento městský okruh zachytí část tranzitní dopravy od západu směřující na sever nebo na jih, jež dosud projíždí přes centrum, a zároveň stáhne i část vlastní městské dopravy.
Včera zahajovaná tzv. nultá etapa stavby, která má být hotova do konce roku 2009, je prvním krokem k propojením Domažlické s Vejprnickou.
„Začátek této stavby se napojuje na vyústění z okružní křižovatky u Makra. Trasa prochází mezi areály firem Četrans a Rádl a v délce 256 metrů – tj. do km 0,43 – sleduje trasu budoucího okruhu. Dále stavba bude pokračovat odbočnou větví v délce asi 680 m, ta projde do hlubokého zářezu úzkým koridorem mezi tratí ČD a areálem firmy Četrans, projde pod tratí ČD pod stávajícím mostem, který bude zasanován. Pak trasa přechází novým mostem přes Vejprnický potok a napojuje se na silnici Vejprnická. Ta bude v místě napojení v délce 360 metrů nově upravena včetně nového chodníku,“ popsal trasu obchvatu Soukup.
Podle jeho slov se hodnota vlastních komunikací blíží k 67 miliónům Kč, hodnota mostů, tedy nového i opravovaného, je pak dalších 15,5 miliónu Kč. „Součástí stavby je rovněž demolice ČOV Četrans a zbudování a připojení nové v hodnotě 27 miliónů korun, součástí bude i zřízení nové dešťové kanalizace a osvětlení městského okruhu, přeložky inženýrských sítí a také vegetační úpravy. Celková hodnota díla dosáhne 163,4 miliónu korun.
Investorem zahajované tzv. nulté etapy celé stavby je město Plzeň, po němž štafetu převezme Plzeňský kraj. Jak upozornil krajský radní Vladislav Vilímec, jde o největší stavbu, kterou kraj bude financovat spolu s městem za pomoci evropských peněz.
reklama
Jak připomněl, toto stavební dílo je součástí pro Plzeň významné stavby západní části městského komunikačního okruhu, která představuje nové komunikační propojení ve směru sever–jih. Právě tento městský okruh zachytí část tranzitní dopravy od západu směřující na sever nebo na jih, jež dosud projíždí přes centrum, a zároveň stáhne i část vlastní městské dopravy.
Včera zahajovaná tzv. nultá etapa stavby, která má být hotova do konce roku 2009, je prvním krokem k propojením Domažlické s Vejprnickou.
„Začátek této stavby se napojuje na vyústění z okružní křižovatky u Makra. Trasa prochází mezi areály firem Četrans a Rádl a v délce 256 metrů – tj. do km 0,43 – sleduje trasu budoucího okruhu. Dále stavba bude pokračovat odbočnou větví v délce asi 680 m, ta projde do hlubokého zářezu úzkým koridorem mezi tratí ČD a areálem firmy Četrans, projde pod tratí ČD pod stávajícím mostem, který bude zasanován. Pak trasa přechází novým mostem přes Vejprnický potok a napojuje se na silnici Vejprnická. Ta bude v místě napojení v délce 360 metrů nově upravena včetně nového chodníku,“ popsal trasu obchvatu Soukup.
Podle jeho slov se hodnota vlastních komunikací blíží k 67 miliónům Kč, hodnota mostů, tedy nového i opravovaného, je pak dalších 15,5 miliónu Kč. „Součástí stavby je rovněž demolice ČOV Četrans a zbudování a připojení nové v hodnotě 27 miliónů korun, součástí bude i zřízení nové dešťové kanalizace a osvětlení městského okruhu, přeložky inženýrských sítí a také vegetační úpravy. Celková hodnota díla dosáhne 163,4 miliónu korun.
Investorem zahajované tzv. nulté etapy celé stavby je město Plzeň, po němž štafetu převezme Plzeňský kraj. Jak upozornil krajský radní Vladislav Vilímec, jde o největší stavbu, kterou kraj bude financovat spolu s městem za pomoci evropských peněz.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




