Právo: Uzávěra je pojistkou
29.3.2005 | CHRUDIM | Právo | Zdeněk Seiner |
Nečekanou stavební uzávěru prakticky ve středu města vyhlásili před několika dny chrudimští radní. Zdánlivě nelogický krok má jediný účel - dostat pod kontrolu případné stavby dalších supermarketů, které by mohly být vybudovány bez vlivu města na soukromých pozemcích.
Stavební uzávěra se týká trojúhelníku, jehož strany tvoří ulice Sokolovská, Obce Ležáků, Vrchlického a U Stadionu. „Připouštíme, že je to zcela mimořádný případ, ale určité důvody k obavám tady jsou,“ řekl Právu místostarosta Chrudimi Jan Čechlovský (ODS).
Potvrdil, že město nemá žádný vliv na počínání současného vlastníka těchto pozemků, kterým je společnost ČSAD Bus. Tato firma pozemky nevyužívá, autobusovou dopravu sama neprovozuje, pronajímá je různým firmám a k různým účelům.
„Pokud by dostala zajímavou nabídku na odkoupení pozemků, nemohli bychom tady zabránit výstavbě třeba dalšího supermarketu. Nepovažujeme to dopravně za únosné, navíc tuto oblast bychom chtěli ucelit jako místo určené výhradně pro klidné bydlení,“ dodal Čechlovský.
„Už v roce 2002 jsme posuzovali studii architekta Théra, která navrhuje tuto oblast uzavřít jako jednoznačnou sféru klidného bydlení, doporučuje doplnění o další bytové domy. Zatím to ale současný územní plán dostatečně nespecifikuje, stavět se tu může cokoliv,“ vysvětlil místostarosta Chrudimi Petr Řezníček (nezávislý).
I on připustil, že dosavadní jednání se společností ČSAD Bus nedávala městu potřebnou jistotu, že neprodá pozemek komukoli, kdykoliv a k jakémukoliv účelu. Zájemci z nadnárodních obchodních řetězců už údajně jsou.
„Nový územní plán, který by tuto lokalitu uvnitř města dostatečně ošetřil a ochránil, je záležitostí asi tak tří let,“ odhadl Čechlovský. Stavební uzávěra, kterou rada města Chrudimi vyhlásila, dává zastupitelům slušnou časovou rezervu. Je totiž platná až do posledního dne roku 2009.
reklama
Potvrdil, že město nemá žádný vliv na počínání současného vlastníka těchto pozemků, kterým je společnost ČSAD Bus. Tato firma pozemky nevyužívá, autobusovou dopravu sama neprovozuje, pronajímá je různým firmám a k různým účelům.
„Pokud by dostala zajímavou nabídku na odkoupení pozemků, nemohli bychom tady zabránit výstavbě třeba dalšího supermarketu. Nepovažujeme to dopravně za únosné, navíc tuto oblast bychom chtěli ucelit jako místo určené výhradně pro klidné bydlení,“ dodal Čechlovský.
„Už v roce 2002 jsme posuzovali studii architekta Théra, která navrhuje tuto oblast uzavřít jako jednoznačnou sféru klidného bydlení, doporučuje doplnění o další bytové domy. Zatím to ale současný územní plán dostatečně nespecifikuje, stavět se tu může cokoliv,“ vysvětlil místostarosta Chrudimi Petr Řezníček (nezávislý).
I on připustil, že dosavadní jednání se společností ČSAD Bus nedávala městu potřebnou jistotu, že neprodá pozemek komukoli, kdykoliv a k jakémukoliv účelu. Zájemci z nadnárodních obchodních řetězců už údajně jsou.
„Nový územní plán, který by tuto lokalitu uvnitř města dostatečně ošetřil a ochránil, je záležitostí asi tak tří let,“ odhadl Čechlovský. Stavební uzávěra, kterou rada města Chrudimi vyhlásila, dává zastupitelům slušnou časovou rezervu. Je totiž platná až do posledního dne roku 2009.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




