https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/v-bozejove-se-konecne-dockali-zklidneni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: V Božejově se konečně dočkali zklidnění

29.10.2007 | BOŽEJOV | Právo | Jiří Jíra |
Silniční obchvat byl uveden do provozu s dvoutýdenním předstihem. Na dokončenou stavbu by měla navázat rovněž nová silnice.
 
Jedna z největších dopravních staveb na Vysočině dokončená v letošním roce začala v pátek sloužit veřejnosti.

S dvoutýdenním předstihem ve srovnání s původním termínem byl uveden do provozu obchvat kolem Božejova na Pelhřimovsku, stavba, která zrychlí spojení Pelhřimova s celým regionem jižních Čech.

Po nové trase silnice první třídy označované jako I/34 a současně mezinárodního silničního tahu E551 se tranzitní doprava vyhne městysu Božejov severozápadním směrem. Nová silnice měří tři kilometry 415 metrů a stála 425 miliónů korun, přičemž z evropského fondu regionálního rozvoje šlo na stavbu 230 miliónů.

„Vedení trasy severozápadním obchvatem obce Božejov přispěje k významnému snížení intenzity dopravy, zlepšení životního prostředí v obci a navíc zkrátí průjezdnou trasu a zrychlí průjezd při větší plynulosti a bezpečnosti dopravy na mezinárodním tahu E551 mezi Pelhřimovem a Jindřichovým Hradcem,“ připomenul k významu stavby generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfred Brunclík.

Vedle zrychlení dopravy a zmírnění problémů s údržbou doposud značně členitého úseku s frekventovanou dopravou především v zimním období přinese obchvat zásadní zklidnění Božejova. „Pro lidi v Božejově bude mít odklon dopravy jednoznačně pozitivní dopad. Nejen, že tudy projížděly denně stovky a možná i tisíce aut, ale problémy měli hlavně starší spoluobčané i s pouhým přecházením silnice,“ poukázal na důležitost obchvatu starosta Božejova Ladislav Brož (KSČM). Jako usedlík nejlépe ví, že se o stavbě poprvé mluvilo v polovině šedesátých let minulého století. Silnice sice vede mezi samotným městysem a obecním božejovským hřbitovem, mimoúrovňové křížení ale umožní bezpečný přístup jak na hřbitov, tak do dalších lokalit nacházejících se za silnicí.
Na trase přeložky byly vybudovány tři jednopólové mosty přes vodní toky, vznikl zde regionální biokoridor, nové je napojení na stávající silniční síť.

Na dokončenou stavbu by měla navázat rovněž nová silnice, která umožní odklonit tranzitní dopravu mimo Ústrašín, Ondřejov a Myslotín a u Pelhřimova naváže na už hotové silnice. „Na trase až do Pelhřimova jsme připraveni vykupovat pozemky, kudy další obchvaty povedou,“ poznamenala ředitelka jihlavské pobočky ŘSD Marie Tesařová. Pokud nenastanou s výkupem potíže, mohly by příští stavební práce začít v horizontu dvou až tří let.

reklama

 
Jiří Jíra

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist