https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/v-hradci-dokoncili-protihlukovy-tunel
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: V Hradci dokončili protihlukový tunel

4.12.2008 | HRADEC KRÁLOVÉ | Právo | Ludmila Žlábková |
Stavbaři v pondělí zhruba po roce oficiálně dokončili stavbu protihlukového tunelu nad nadjezdem přes Pospíšilovu třídu v Hradci Králové.
 
Nadjezd, dostavěný již roku 1978, se tak výrazně přiblížil okamžiku, kdy by mohl být zkolaudován. To kvůli výraznému překročení hlukových norem dosud nebylo možné.

Nadjezd je součástí silničního, takzvaného Gočárova okruhu města a denně po něm projede na 35 tisíc aut. Vybudování transparentní protihlukové zdi přišlo na zhruba 220 miliónů korun. Asi 180 metrů dlouhá stěna ze speciálního bezpečnostního skla připomíná tunel s částečně nezakrytou horní částí. Autory návrhu jsou architekti Patrik Kotas a Jaromír Chmelík.

„Hlavním nosným prvkem ocelové konstrukce je páteřní nosník, podepřený osmi hlavními příčnými vazbami ve vzdálenosti zhruba 23 metrů. Sedm mezilehlých vazeb v každém ze sedmi polí spolu s vaznicemi a paždíky tvoří osnovu pro uložení skleněných desek,“ prozradil novinářům Chmelík. Podobnou konstrukci použili autoři i při projektování hradeckého autobusového terminálu.

„Museli jsme se vyrovnat se složitými podmínkami. Stavba probíhala za provozu, most také nebylo možné přetížit. Proto stavba spočívá na 16 železobetonových sloupech, které jsou založeny na mikropilotách. Teprve na nich je umístěna ocelová konstrukce, opláštěná speciálním vrstveným baleným sklem,“ doplnil ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic v Hradci Králové Marek Novotný.

Dodal, že nyní se bude až do konce roku, a poté i v jarních měsících roku 2009, měřit hladina hluku. „Po zjištění konkrétních hodnot budeme pokračovat v jednání s hygieniky. V případě, že hluk bude stále vyšší, než povolují normy, jsme připraveni učinit další opatření,“ dodal Novotný. Takovým opatřením by mohla být například výměna okenních výplní.

Původní záměr při stavbě nadjezdu před 30 lety počítal s tím, že se lidé z domů přestěhují do bytů na sídlištích a v domech budou jen nebytové prostory. To se ale nestalo a z neatraktivních domů u nadjezdu se postupně stalo ghetto, obydlené převážně sociálně slabými občany. Magistrát nyní plánuje v této lokalitě instalovat tři bezpečnostní kamery.

***

Stavba probíhala za provozu, most také nebylo možné přetížit Marek Novotný, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic


reklama

 
Ludmila Žlábková

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist