https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/ve-hre-je-cast-parku-homolka?ids%5Bxbbfea6258d9a0d9555fff4332f4413ae%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Ve hře je část parku Homolka

8.2.2008 | PLZEŇ | MF Dnes | Jaroslav Nedvěd |
Po letech patové situace kolem plánované rekonstrukce náměstí Milady Horákové v plzeňské čtvrti Slovany se zřejmě začaly hýbat ledy.
 
Přestavbu problémového dopravního uzlu na bezpečnou křižovatku blokovalo stanovisko policie. Ta totiž požaduje, aby se po rekonstrukci silnice křížily téměř kolmo a ne v ostrém úhlu, jako je tomu dnes. To vyžadovalo posunutí silnice z Doudlevec a zábor části parku Homolka. Zástupci města ale přes deset let odmítali kus parku obětovat. To se nyní změnilo. Jedním z podstatných důvodů k přehodnocení postoje zřejmě byla nedávná tragická dopravní nehoda, při které zemřela žena. Zástupci městské části Plzeň-Slovany se rozhodli souhlasit se zabráním parku, jen aby se už záležitost pohnula z místa.

Starosta městské části Slovany Lumír Aschenbrenner (ODS) řekl, že novému dopravnímu řešení by měl za oběť padnout pás parku podél silnice z Doudlevec na Slovany dlouhý asi sto a široký kolem dvaceti metrů.

„Já říkám, že chytřejší ustoupí. V tomto případě chceme být chytřejší než dopravní policie, která jinak nedá k rekonstrukci nikdy požehnání,“ sdělil Aschenbrenner.

Starosta dodal, že město má v letošním rozpočtu peníze na přípravu projektu. Samotná rekonstrukce náměstí Milady Horákové by tak mohla začít do dvou let.

Starosta: Počítáme s protesty, budeme to lidem vysvětlovat Lumír Aschenbrenner zdůraznil, že hlavní důvodem akce je snaha zlepšit bezpečnostní poměry na silnicích. Starosta připustil, že mnoho lidí zřejmě bude proti zásahu do parku protestovat. „My s tím v podstatě počítáme. Budeme vysvětlovat, že ani nás to netěší. Marně jsme hledali jiné řešení,“ sdělil Aschenbrenner.

Dopravní expert Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský řekl, že na náměstí Milady Horákové by měla podle plánů vzniknout jedna velká semafory řízená křižovatka v místě, kde vyústí silnice z Doudlevec. „Kdo by jel dál do Slovanské aleje, neobjížděl by náměstí, ale pokračoval přímo. Tramvaje by na točně jezdily v obráceném směru a změnilo by se umístění zastávek,“ vysvětlil Vohradský. Ten potvrdil, že náměstí patří roky k nejproblematičtějším dopravním uzlům ve městě. „Protože tam není usměrněný pohyb vozidel ve shluku křižovatek. Nejsou tam řadicí pruhy a tak je malá kapacita křižovatek. Chybějí i přechody pro chodce,“ vypočítával Vohradský.


reklama

 
Jaroslav Nedvěd

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Už zase?! - 9. 2. 2008 - Dana

Bezpečnost na silnicích nezajistíme likvidací zeleně!! Proč lidé jezdí jako urvaní, proč nejsou policisté v místech velmi nebezpečných a nehlídají bezpečnost? Jestli si někdo myslí, že obětováním dalšího parku dosáhneme bezpečného provozu, je na omylu. Jen dojdeme ke zjištění, že se vlastně nic nevyřešilo a že, to je též dost možné, jde o něčí zájem. Ale zeleň bude v nenávratnu. Doprava není prioritní!

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist