MF Dnes: Vlakem po kraji za jednu cenu
30.5.2007 | STŘEDNÍ ČECHY | MF Dnes
České dráhy chystají speciální krajské jízdenky RegioNet, na které za jednu cenu budou moci cestující v jeden den využít libovolný počet vlakových spojů.
„Jízdenky budou stát 130 korun pro jednu osobu, skupiny dvou až pěti cestujících zaplatí 260 korun,“ řekl Aleš Ondrůj z Českých drah. Platit budou ve vozech druhé třídy osobních a spěšných vlaků, budou mít navíc přesah do dopravních uzlů v sousedních krajích. Zavedení výhodných jízdenek má dva cíle. Jednak podporu turistiky, ale i cestování vlakem.
Aby však byla železnice pro Středočechy lákavá a vyměnili auta za vlaky, musí se podle náměstka hejtmana pro dopravu mnohé změnit. „Už nyní je ale řada lidí, kteří po dlouhé době sednou do vlaku, překvapena, jak moc se toho změnilo,“ řekl Karel Vyšehradský.
Větší využívání vlaků při cestě Středočechů do zaměstnání by přitom velmi ulevilo automobilové dopravě. „Silnice jsou špatné a doprava moc hustá. Vlakem mohou být lidé v Praze i rychleji, je to pohodlnější a bezpečnější,“ poznamenal Vyšehradský. Středočeská železniční síť patří k nejhustším v Česku, podle Vyšehradského možná i v Evropě.
Kraj proto přemýšlí, jak lidi k vlakové dopravě nalákat. „Chtěli bychom postavit záchytná parkoviště, kde mohou lidé nechat auto a dál pokračovat vlakem,“ doplnil.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed)
reklama
Aby však byla železnice pro Středočechy lákavá a vyměnili auta za vlaky, musí se podle náměstka hejtmana pro dopravu mnohé změnit. „Už nyní je ale řada lidí, kteří po dlouhé době sednou do vlaku, překvapena, jak moc se toho změnilo,“ řekl Karel Vyšehradský.
Větší využívání vlaků při cestě Středočechů do zaměstnání by přitom velmi ulevilo automobilové dopravě. „Silnice jsou špatné a doprava moc hustá. Vlakem mohou být lidé v Praze i rychleji, je to pohodlnější a bezpečnější,“ poznamenal Vyšehradský. Středočeská železniční síť patří k nejhustším v Česku, podle Vyšehradského možná i v Evropě.
Kraj proto přemýšlí, jak lidi k vlakové dopravě nalákat. „Chtěli bychom postavit záchytná parkoviště, kde mohou lidé nechat auto a dál pokračovat vlakem,“ doplnil.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed)
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




