https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/vltavu-preklenou-dalsi-mosty
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Vltavu překlenou další mosty

24.4.2003 | PRAHA | MF Dnes
Stavbu dalších nových mostů přes Vltavu chystají dopravní odborníci. Nejdůležitější jsou ty, po nichž povedou komunikace dálničního obchvatu kolem Prahy.
 
Již do čtyř let by měla auta jezdit po dalším z pražských mostů. Ten překoná Vltavu nedaleko soutoku s Berounkou a povede po něm dálnice, která odvede auta z centra hlavního města. Dokončení tohoto mostu včetně dálničního okruhu umožní odvést desetitisíce aut od barrandovského sídliště, a uvolnit tak Barrandovský most. „Tato část okruhu je pro nás prioritní,“ potvrdil šéf odboru dopravy Prahy 5 Ivan Růžička. U Suchdola překlene vltavské údolí další velký most, který bude rovněž součástí dálničního obchvatu kolem města. Pražané se však jeho dokončení v nejbližší době nedočkají. O trasu okruhu na severu metropole se totiž vedou letité spory. Suchdolské radnici a také některým občanským iniciativám vadí trasa okruhu blíže městu a nelíbí se jim ani most, který by vedl vysoko nad údolím, protože by podle nich poškodil krajinu. Ve městě pak dopravní odborníci uvažují o stavbě tří dalších mostů přes řeku. Jeden z nich by vedl na severu mezi Trojou a Holešovicemi, další dva by měly odlehčit dopravu na Smíchově, a to mezi Zlíchovem a Dvorci, druhý pak v těsném sousedství Železničního mostu. Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner tvrdí, že do roku 2010 by stavbaři mohli postavit most v Troji. Po něm by rovněž vedla tramvajová trať na Stírku, a dělníci by tak mohli strhnout staré provizorní přemostění, po němž jezdí tramvaje již desítky let. Jeho výstavba je však podmíněna několika akcemi. „Dříve než postavíme tento most, musíme dokončit stavbu komunikace městského okruhu od Strahovského tunelu po Pelc-Tyrolku, která v těchto místech povede pod Vltavou v tunelu,“ řekl Šteiner. Podle radního by po tomto mostě nemělo jezdit mnoho aut, rozhodně by podle představ radnice neměl sloužit větší tranzitní dopravě na severu Prahy. „Mohla by jej také používat auta, která by jezdila na Výstaviště,“ dodal Šteiner. Stavbu mostu do Troje podporuje také městská část Praha 7. Zdejší radní Ari Lieberman uvedl, že nový most sice zlepší dopravu mezi Trojou a Holešovicemi, avšak existuje i nebezpečí, že by v oblasti začalo jezdit víc aut, než dopravní odborníci předpokládají. „Neříkám, že ekologové mají ve všem pravdu, ale může se stát to, před čím varují, a sice to, že nová komunikace sem jenom přivede další auta,“ tvrdí Lieberman. Nyní v Praze Vltavu přetíná jedenáct silničních mostů, z nichž nejnovější je Barrandovský, po němž vede městský okruh a který byl postaven v osmdesátých letech. Mosty prošly loni zatěžkávací zkouškou, neboť musely odolávat povodni. Tehdy se také potvrdilo, jak velký význam pro město mají. Některé byly totiž uzavřeny a zbylé jen stěží odolávaly náporu aut.
reklama

 
Jan Ziegler

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist