https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/vnitrobloky-spasi-pardubickou-dopravu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Vnitrobloky spasí pardubickou dopravu

7.12.2006 | PARDUBICE | Právo
Rekonstrukce vnitrobloků, jak se mezi urbanisty i místními politiky dnes říká dvorům mezi domy na sídlištích, jsou nadějí pro krajské Pardubice, že nepřijde den dopravní smrti. Problémem totiž není jen doprava v pohybu, ale i vozidla v klidu.
 
Upravené vnitrobloky mohou odčerpat z přetížených komunikací stovky, snad i tisíce aut. Už jedenáctý rekonstruovaný v poslední době byl předán do užívání v úterý před polednem mezi ulicemi Palackého a Havlíčkova v Pardubicích. „Bylo tady bláto po kolena a o každý parkovací metr se lidi rvali. Teď je tu nejen zámková dlažba a asfalt, ale i kanalizace a lapače ropných produktů,“ přikývl František Riessebach, který tu bydlí už od 70. let minulého století.

Na necelých 89 tisíc obyvatel v Pardubicích dnes už připadá sto tisíc aut. Částečně přebytek řeší parkoviště hypermarketů (jejich společná kapacita je v Pardubicích jen něco málo přes čtyři tisíce míst), parkovací domy a podzemní parkingy. Rekonstruované vnitrobloky, které v pardubickém zastupitelstvu dlouhodobě prosazovali komunističtí zastupitelé a dnes se konečně staví především v městských obvodech starostů Jaroslava Kňavy, Vítězslava Štěpánka a Hany Tomanové (všichni ODS), by mohly odsát další tisíce stojících, a tedy překážejících aut.

„Tady vzniklo asi 70 parkovacích míst, další jsme postavili nebo stavíme za Severkou, u autobusového nádraží, za Soudkem. Vnitroblok na Palackého přišel na 5,5 miliónu, přispělo výrazně město,“ řekla Právu Hana Tomanová, starostka prvního pardubického obvodu. Místní řidiči z přilehlých domů si mnuli ruce, nelíbí se jim ale, že od Nového roku budou moci zajet do vnitrobloku jen s městskou parkovací kartou. Chtěli by si vzít parkovací dvůr pod svou správu a uzavřít jej závorou. „Měli možnost si pozemek koupit. Ale teď už do toho město investovalo, není asi jiné řešení,“ pokrčil rameny Vladimír Bakajsa, vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu.
reklama

Zdeněk Seiner

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist