https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/vsetinu-se-nelibi-navrhy-zlinskeho-kraje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Vsetínu se nelíbí návrhy Zlínského kraje

5.8.2008 | VSETÍN | Právo | Jiří Růžička |
Návrh zásad územního rozvoje Zlínského kraje se nelíbí vsetínské radnici. Radní schválili námitky, které zašlou krajskému úřadu. Nesouhlasí například s železnicí z Vizovic do Valašské Polanky ani se suchými vodními nádržemi na vsetínském prameništi či na Bobrkách.
 
„Návrh vymezuje území například pro komunikaci I /57 z Valašského Meziříčí do Valašské Polanky, její prodloužení do Palačova a napojení na rychlostní silnici R 49 z Hulína do Střelné, ale také vymezuje území pro železniční koridor z Vizovic do Valašské Polanky,“ přiblížila materiál vedoucí oddělení územního plánování Eva Nováková.

A právě železniční koridor je jedním z předmětů námitek. „Záměr pokračovat v projektu ukončeném před šedesáti lety je v současné době zcela mimo realitu, protože je nehospodárný, megalomanský a nadsazený a nelze jej chápat jako součást udržitelného rozvoje, ale nepřiměřeného zásahu do území,“ shodují se radní Vsetína.

Poukazují přitom na skutečnost, že původním účelem budování železnice bylo propojení oblastí s rychlým rozvojem podnikatelských aktivit, neboť v té době chyběly jiné dopravní příležitosti. „V současné době je ale zcela jiná situace. Větší využití tratě dnes ztrácí efekt z hlediska vyš -ších provozních nákladů, nižší konkurenceschopnosti nákladní přepravy a absence podkladů o růstu ekonomických aktivit, které by vedly ke zvýšení objemu železniční přepravy v dané oblasti,“ je přesvědčen vsetínský místostarosta Jaromír Kudlík (SNK-ED). Podle něj je navíc tento záměr v rozporu s investičními záměry Českých drah, jejichž prioritou je elektrifikace a modernizace železniční trati Otrokovice–Zlín–Vizovice.

Radním se rovněž nelíbí, že materiál vymezuje území pro suché vodní nádrže – takzvané pol -dry v prameništi na Ohradě a v průmyslové zóně na Bobrkách. „V obou případech dochází ke střetu se stávajícím, dlouhodobě vymezeným funkčním využitím území, v němž byly provedeny rozsáhlé investice, nebo je využito jako nenahraditelný zdroj kvalitní pitné vody,“ pokračuje místostarosta.
Zástupci radnice požadují též zařazení vsetínského heliportu do ploch pro leteckou dopravu či redukci dopravního koridoru pro návrh stoupacích pruhů na silnici I/69 v části Liptál–Sirákov– Jasenná. „Navržený koridor v šíři 200 metrů nemá územní ani logické opodstatnění,“ shodují se radní.

***

Větší využití tratě dnes ztrácí efekt z hlediska vyšších provozních nákladů, nižší konkurenceschopnosti nákladní přepravy a absence podkladů o růstu ekonomických aktivit Jaromír Kudlík, místostarosta Vsetína

reklama

 
Jiří Růžička

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist