Ižurnál: Výstavba dálnic je letos rekordní
27.5.2005 | PRAHA | Ižurnál | Pavla Dluhoschová, Marie Matúšů |
Rekordně rychlé je letos tempo výstavby dálnic. Staví se šest tahů v celkové délce přes sto kilometrů. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana je to historicky ojedinělá situace.
"Rozestavěnost je po letech velmi vysoká. Letos v říjnu zprovozníme dálnici D 1 od Vyškova směrem na Kroměříž až za Vrchoslavice. Také plánujeme další výstavbu. Už začala výstavba v oblasti Kroměříže, která je na stejné komunikaci," řekl Laušman. Do konce roku se řidiči projedou také po pokračování dálnice D 11 u Chlumce nad Cidlinou.
Provoz letos zkomplikují na mnoha místech také opravy dálnic. Na nejfrekventovanější dálnici D 1 se plánují opravy celkem na sedmnácti místech. Rekonstruovat se bude například most na 53. kilometru a od června do konce listopadu tak bude uzavřen celý pravý jízdní pás.
Ředitelství silnic a dálnic podle ředitele Petra Laušmana přijalo několik opatření, kterými chce dopravní komplikace způsobené opravami omezit. Na trase mezi Prahou a Brnem se například budou povolovat maximálně tři uzavírky. "Snažíme se o to, aby na D 1 byly stále průjezdné, i když třeba zúžené, čtyři pruhy. Ne všude to lze, protože někde, například u oprav mostů není možno polovičku mostu ponechat průjezdnou a opravovat jej jenom z poloviny," dodal Laušman.
reklama
Provoz letos zkomplikují na mnoha místech také opravy dálnic. Na nejfrekventovanější dálnici D 1 se plánují opravy celkem na sedmnácti místech. Rekonstruovat se bude například most na 53. kilometru a od června do konce listopadu tak bude uzavřen celý pravý jízdní pás.
Ředitelství silnic a dálnic podle ředitele Petra Laušmana přijalo několik opatření, kterými chce dopravní komplikace způsobené opravami omezit. Na trase mezi Prahou a Brnem se například budou povolovat maximálně tři uzavírky. "Snažíme se o to, aby na D 1 byly stále průjezdné, i když třeba zúžené, čtyři pruhy. Ne všude to lze, protože někde, například u oprav mostů není možno polovičku mostu ponechat průjezdnou a opravovat jej jenom z poloviny," dodal Laušman.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




