https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/z-plzne-zmizi-malo-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Z Plzně zmizí málo aut

20.9.2006 | PLZEŇ | MF Dnes | Jaroslav Nedvěd |
Jen několik stovek těžkých nákladních aut denně může zmizet z Plzně poté, co se otevře poslední -střední - část obchvatu Plzně. Odborníci upozorňují, že se mnozí obyvatelé Plzně jen zbytečně těší na to, že se na trase východ - západ citelně zklidní provoz.
 
Hotový obchvat? Za pár dnů

Doba do okamžiku, kdy řidiči 6. října projedou kolem Plzně po plnohodnotném dálničním obchvatu, se počítá už jen na dny. Město se tak po letech dočká vytoužené stavby. Otevře se část obchvatu s tunelem vrchem Valík a mostem přes Úhlavu. Auta už nebudou muset chybějící část míjet po vojenské silnici přes Štěnovice a Robčice.

Jak se to projeví na provozu v Plzni? Co se změní na frekventované trase východ - západ přes město? Například lidé žijící kolem Rokycanské třídy by si neměli dělat naděje, že se dočkají velkého poklesu hluku ze silnice. „Pokud čekají, že se druhý den probudí a bude ticho, tak nebude,“ říká koordinátor stavby obchvatu Petr Otásek.

Experti připomínají, že naprostá většina nákladních aut, která dříve městem pouze projížděla, od otevření provizorní trasy obchvatu už dnes Plzně míjí.

Dokud nebyl provizorní obchvat v prosinci 2003 otevřen, projížděly Plzní denně zhruba čtyři tisíce kamionů. Dnes je ale situace zcela jiná. Po vstupu do Unie totiž kamionů výrazně přibylo. Přes Plzeň projíždí nyní denně po dálnici až sedm tisíc kamionů. „Z toho jich zhruba čtyři tisíce jedou mimo Plzeň po prozatímním obchvatu. Necelé tři tisíce tedy dál jezdí do města. Můj odhad je, že z nich po otevření dokončeného obchvatu zmizí maximálně dvacet procent. Jenom Prazdroj uvádí, že denně vypraví až osm stovek kamionů s pivem. A to je ve městě firem, kam jezdí kamiony, víc,“ vysvětluje Petr Otásek. Ten přitom zdůrazňuje, že obchvat dnes město chrání před totálním kolapsem dopravy. „Nedávno jeden kamion na provizorním obchvatu havaroval a silnici zablokoval. Auta proto jela přes Plzeň a ta byla hned nepředstavitelně ucpaná,“ uvádí Otásek.

Dopravní specialista správy veřejného statku Ondřej Vohradský se v odhadu možného úbytku aut z Plzně s Otáskem v podstatě shoduje. „Podle našich průzkumů i po otevření provizorního obchvatu městem dál pouze projíždělo asi pět stovek kamionů denně. Zhruba takové množství by tedy teoreticky ještě mohlo z města zmizet,“ konstatoval Vohradský. Ten uvedl, že podle poslední statistiky projelo loni denně po Rokycanské třídě na okraji Plzně průměrně téměř šest tisíc těžkých nákladních aut včetně kamionů a k tomu přes 17 tisíc osobních aut. A z toho počtu by mohlo několik stovek ještě přejít na dálnici.

reklama

 
Jaroslav Nedvěd

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist