https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/za-klicovou-povazuji-vystavbu-dalnice-d-3
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Za klíčovou považuji výstavbu dálnice D 3

22.9.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Rozhovor s českobudějovickým radním, Janem Špikou (ODS).
 
* Prezident Václav Klaus při nedávné návštěvě Písku vyzval Jihočechy, že si mají jasně stanovit prioritu pro získávání prostředků od státu. Měl na mysli čtvrtý železniční koridor, dálnici D 3 či splavnost Vltavy. Co považujete za klíčové pro rozvoj jižních Čech vy z pohledu budějovického radního?

Pro rozvoj kraje, a to znamená i jeho metropole Českých Budějovic, je nezbytná především kvalitní dopravní infrastruktura. Pokud chceme na jih Čech přilákat velké investory, každý z nich položí jako jednu z prvních otázku, v jakém Proto považuji za klíčovou výstavbu dálnice D 3, neboť nejde jen o spojnici mezi Prahou a Budějovicemi, ale v podstatě o trasu propojující sever s jihem směrem na Linec a dál až k Jadranu. Bez kvalitních silnic by se jen obtížně podařila uskutečnit myšlenka vzniku civilního mezinárodního letiště v Plané u Českých Budějovic, které armáda postupně opouští.

* Dálnice je však jen část dopravních problémů, s nimiž se město potýká. Je vůbec připraveno připojit se na chystanou dálnici a rychlostní komunikaci R 3, která by na D 3 měla navazovat směrem k rakouským hranicím?

To je trochu složitější, protože pokud se podíváte na mapu dopravní struktury, tak dálnice samotná výrazně k řešení dopravních problémů v samotných Českých Budějovicích nepřispěje, neboť řeší především tranzitní dálkovou dopravu. Odlehčení dopravy ve městě pomůže tak deseti procenty, a to ještě pouze v současných tranzitních trasách. Domnívám se, že město musí velmi vážně uvažovat o vzniku vnitřního i vnějšího dopravního okruhu a jejich napojení na dálnici.

* Vnitřní a vnější okruh města jsou ale zatím v nedohlednu...

Musím přiznat, že mně jako radnímu trochu chybějí častější debaty o strategických rozhodnutích, která budou mít klíčový význam pro budoucí rozvoj města. V každé velké firmě, a město vlastně takovou firmou je, se stává strategie klíčovým dokumentem a je jasné, že doprava patří k nejdůležitějším oblastem. Myslím, že právě v dopravě musíme rychle hledat optimální řešení, abychom umožnili rozvoj města pro příští roky.

* Bude mít město na tak rozsáhlé záměry dost peněz?

Především je třeba definovat priority a na ně by se peníze rozhodně najít měly, ať již z veřejných prostředků, státních či evropských fondů. Je třeba hledat i možnosti spolupráce s privátním sektorem. Musíme ale vědět hlavně co a jak.
reklama

 
Vladimír Vácha

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist