Právo: Zastupitelé podpořili trať Poustevna - Sebnitz
22.2.2006 | ÚSTÍ NAD LABEM | Právo | Rudolf Prchal |
Ústečtí krajští zastupitelé schválili společnou deklaraci k obnově regionální železniční dopravy na trati Sebnitz-Dolní Poustevna na území národních parků České a Saské Švýcarsko.
Podle hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce (ODS) s obnovou železničního přechodu již souhlasila česká a německá vláda. Trať by měla podle zástupců obcí, měst a dopravců pomoci k oživení turistického ruchu na obou stranách hranice.
„Náklady na obnovu hraničního přechodu a železniční trati jsou na české straně asi 73 miliónů korun,“ upřesnil hejtman. Na území Německa náklady činí asi 98 miliónů korun. Šulc upozornil, že pro uskutečnění záměru je nutné, aby se všechny strany podílely na uhrazení nákladů na obnovu a provoz trati. „Další výdaje do dopravy si kraj nemůže dovolit,“ uvedl Šulc.
O obnovu hraničního přechodu na trati Dolní Poustevna-Sebnitz se snaží starostové od roku 1990. Mezi hranicemi chybí 400 metrů kolejí, na trati přestal jezdit vlak asi před 50 lety.
Cestovní ruch je podle představitelů měst a obcí záchranou pro Šluknovský výběžek, kde je vysoká nezaměstnanost stejně jako na druhé straně hranice v okolí Drážďan. Průmysl v regionu zkolaboval v 90. letech.
Podle projektu vznikne páteřní okružní trať, která propojí města na české a německé straně. Nádraží se promění v turistické centrály, kde budou kromě informačních kiosků také půjčovny kol nebo ubytovny pro rodiny s dětmi.
reklama
„Náklady na obnovu hraničního přechodu a železniční trati jsou na české straně asi 73 miliónů korun,“ upřesnil hejtman. Na území Německa náklady činí asi 98 miliónů korun. Šulc upozornil, že pro uskutečnění záměru je nutné, aby se všechny strany podílely na uhrazení nákladů na obnovu a provoz trati. „Další výdaje do dopravy si kraj nemůže dovolit,“ uvedl Šulc.
O obnovu hraničního přechodu na trati Dolní Poustevna-Sebnitz se snaží starostové od roku 1990. Mezi hranicemi chybí 400 metrů kolejí, na trati přestal jezdit vlak asi před 50 lety.
Cestovní ruch je podle představitelů měst a obcí záchranou pro Šluknovský výběžek, kde je vysoká nezaměstnanost stejně jako na druhé straně hranice v okolí Drážďan. Průmysl v regionu zkolaboval v 90. letech.
Podle projektu vznikne páteřní okružní trať, která propojí města na české a německé straně. Nádraží se promění v turistické centrály, kde budou kromě informačních kiosků také půjčovny kol nebo ubytovny pro rodiny s dětmi.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




