MF Dnes: Zelenou linku si lidé oblíbili
3.6.2008 | OSTRAVA | MF Dnes
Speciální Zelená linka, kterou od začátku dubna provozuje Městská policie Ostrava, přijala za první dva měsíce provozu více než sedm stovek oznámení a těší se velké oblibě obyvatel i návštěvníků krajského města.
Bezplatné číslo 800 199 922 slouží k nahlašování méně akutních problémů, které Ostravany ve městě trápí. Lidé si v dubnu a květnu nejčastěji stěžovali na poškození veřejné zeleně či její přesah nad chodníky, schůdnost a sjízdnost veřejných komunikací nebo černé skládky. Často také upozorňovali na chybějící víka kanálů, nálezy uhynulých zvířat nebo poškození veřejného osvětlení.
Zelená linka ulevila tísňovým Nápad vzešel z vedení Statutárního města Ostravy, které linku financuje. „Hlavním záměrem bylo přesunout neurgentní hovory z tísňových linek na samostatné číslo, aby nebyli blokováni ti, kdo potřebují okamžitou pomoc,“ řekla mluvčí ostravských strážníků Veronika Lhotská. Operátoři jsou na novém čísle k dispozici nepřetržitě. „Na pracoviště Zelené linky jsou vyčleněni čtyři zaměstnanci, kteří se střídají na dvanáctihodinových ranních a nočních směnách,“ uvedla Lhotská.
Jak dodala, operátoři mají přesné instrukce, na co všechno se mají oznamovatele zeptat, aby mohli co nejrychleji zajistit řešení problému. „Na rozdíl od tísňových linek tu je čas získat podrobnosti o případu a potom jej sledovat až k jeho vyřešení,“ uvedla mluvčí.
reklama
Zelená linka ulevila tísňovým Nápad vzešel z vedení Statutárního města Ostravy, které linku financuje. „Hlavním záměrem bylo přesunout neurgentní hovory z tísňových linek na samostatné číslo, aby nebyli blokováni ti, kdo potřebují okamžitou pomoc,“ řekla mluvčí ostravských strážníků Veronika Lhotská. Operátoři jsou na novém čísle k dispozici nepřetržitě. „Na pracoviště Zelené linky jsou vyčleněni čtyři zaměstnanci, kteří se střídají na dvanáctihodinových ranních a nočních směnách,“ uvedla Lhotská.
Jak dodala, operátoři mají přesné instrukce, na co všechno se mají oznamovatele zeptat, aby mohli co nejrychleji zajistit řešení problému. „Na rozdíl od tísňových linek tu je čas získat podrobnosti o případu a potom jej sledovat až k jeho vyřešení,“ uvedla mluvčí.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk