Tiskové zprávy
Správa KRNAP: Aktualne.cz: KRNAP koupil auta bez tendru
Od dnešního rána média šíří zavádějící informace o nákupu terénních vozidel Správou KRNAP údajně v rozporu s tehdy platným zákonem č. 199/1994 Sb. o zadávání veřejných zakázek. Správa KRNAP považuje takto uvedené a šířené informace za poškozování dobrého jména organizace. Vzhledem k tomu, že do dnešního dne Správa KRNAP nemá oficiální zprávu z kontroly NKÚ, která se v loňském roce mimo jiné zabývala kontrolou zadávání veřejných zakázek, považujeme za neseriózní, že údajné nedostatky jsou řešeny v médiích dříve, než sama kritizované organizace měla možnost se s výsledky seznámit a svůj postup obhájit.
Smlouva, které se kauza nákupu terénních automobilů týká, byla uzavřena v roce 1997. Výherce vzešel z oficiální obchodní veřejné soutěže, které se zúčastnili distributoři značek Mercedes Benz, Land Rover, Toyota a Opel. Správa KRNAP postupovala zcela v souladu s citovaným zákonem a stanovenými hodnotícími kritérii, když vybrala pro organizaci cenově nejvýhodnější nabídku. Výhercem se stala firma distribuující vozidla značky Toyota. V návaznosti na vstupní podmínky obchodní veřejné soutěže byla tato smlouva uzavřena na dobu neurčitou tehdejším statutárním zástupcem ředitelem Správy KRNAP Ing. Lábkem. V roce 2003 došlo k tragické dopravní nehodě při níž ředitel Správy KRNAP utrpěl těžké zranění s trvalými následky, které mu znemožnily nadále vykonávat funkci ředitele Správy KRNAP. Nově jmenované vedení Správy KRNAP uzavřelo v firmou distribuující vozidla značky Toyota smlouvu v níž předmětem změny byla pouze změna statutárních zástupců. Právní zástupce Správy KRNAP se domnívá, že k uzavření tohoto dokumentu, kdy se v důsledku tragické události měnili pouze statutární zástupci nebylo nutné vypisovat výběrové řízení, protože v té době již existovala dosud platná smlouva s firmou distribuující vozidla značky Toyota, která vyhrála v roce 1997 v regulérní obchodní veřejné soutěži.
Tento postup byl NKÚ zpochybněn. Vedení Správy KRNAP ve svém jednání neshledává žádné pochybení.
Smlouva, které se kauza nákupu terénních automobilů týká, byla uzavřena v roce 1997. Výherce vzešel z oficiální obchodní veřejné soutěže, které se zúčastnili distributoři značek Mercedes Benz, Land Rover, Toyota a Opel. Správa KRNAP postupovala zcela v souladu s citovaným zákonem a stanovenými hodnotícími kritérii, když vybrala pro organizaci cenově nejvýhodnější nabídku. Výhercem se stala firma distribuující vozidla značky Toyota. V návaznosti na vstupní podmínky obchodní veřejné soutěže byla tato smlouva uzavřena na dobu neurčitou tehdejším statutárním zástupcem ředitelem Správy KRNAP Ing. Lábkem. V roce 2003 došlo k tragické dopravní nehodě při níž ředitel Správy KRNAP utrpěl těžké zranění s trvalými následky, které mu znemožnily nadále vykonávat funkci ředitele Správy KRNAP. Nově jmenované vedení Správy KRNAP uzavřelo v firmou distribuující vozidla značky Toyota smlouvu v níž předmětem změny byla pouze změna statutárních zástupců. Právní zástupce Správy KRNAP se domnívá, že k uzavření tohoto dokumentu, kdy se v důsledku tragické události měnili pouze statutární zástupci nebylo nutné vypisovat výběrové řízení, protože v té době již existovala dosud platná smlouva s firmou distribuující vozidla značky Toyota, která vyhrála v roce 1997 v regulérní obchodní veřejné soutěži.
Tento postup byl NKÚ zpochybněn. Vedení Správy KRNAP ve svém jednání neshledává žádné pochybení.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk