https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ales-rebicek-se-ujal-uradu-ministra-dopravy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Aleš Řebíček se ujal úřadu ministra dopravy

5. září 2006 | MD ČR
Ministerstvo dopravy má nové vedení. Dnes, 5. září 2006, nastoupil oficiálně do funkce ministra dopravy České republiky Ing. Aleš Řebíček. Tento dopravní inženýr si s sebou na ministerstvo dopravy nese více než patnáctileté zkušenosti z oboru dopravy. Své znalosti chce využít pro dynamičtější rozvoj dopravy a dopravní infrastruktury v České republice.

Aleš Řebíček letos v dubnu oslavil své 39. narozeniny. Je dopravním inženýrem a titul získal na Vysoké škole spojů v Žilině, kde se specializoval na obor Provoz a ekonomika dopravy a spojů. Od roku 1989 žije v Teplicích a dosud pracoval v Ústí nad Labem. Zde více než deset let řídil se svými partnery stavební a dopravní společnost Viamont.

Právě zkušenosti z oblasti dopravy chce Aleš Řebíček využít na ministerském postu. „Do úřadu nejdu s pocitem práce na jeden měsíc. Mé plány jsou dlouhodobé a chtěl bych většinu z nich realizovat,“ říká Řebíček. Za největší priority považuje především rozvoj dopravní infrastruktury, kde se chce pokusit urychlit dostavbu a obnovu klíčových dopravních spojů na silnici i železnici. Mezi klíčové projekty patří také stabilizace veřejné dopravy, podpora dynamického rozvoje letecké dopravy v České republice a rychlejší liberalizace v nákladní i osobní železniční dopravě. „Na prvním místě je pro mě občan České republiky. Je pro mě důležité, aby se mohl přesouvat rychle a bezpečně, cestuje-li po železnici, po silnici nebo letecky,“ upřesňuje své záměry nový ministr dopravy.

Speciální kapitolou je pro Aleše Řebíčka řešení složité situace na dálnici D1. „Každý již snad pochopil, že nákladní dopravu v zemi nejde nijak omezovat. Dopady na ekonomiku by byly výrazně negativní. Ale jde ji regulovat a řídit,“ říká Řebíček. Jeho plánem je zvýšit investice do informovanosti veřejnosti o stavu dopravy a především do výstavby informačních tabulí na všech dálničních tazích. „Zlepšením informovanosti o dopravě na dálnicích snížíme riziko dopravních kolapsů a nehodovosti,“ doplňuje. Aleš Řebíček již před několika týdny představil své plány v rozvoji dopravní infrastruktury. Klíčová je změna financování, která by pomohla k rychlejšímu budování silnic, železnic a především zlepšila komfort cestování. Hlavním záměrem Řebíčka je získat pro dopravu v každém roce alespoň 80 miliard korun. „Dosavadní vláda získávala zdroje pro dopravní infrastrukturu především z privatizace státních podniků. Největší vlna privatizace však již proběhla. Proto nyní před ODS stojí zásadní úkol najít jiné zdroje financování,“ vysvětluje Aleš Řebíček. Jeho záměrem je maximální využití jistých výnosů z dopravy a vstup soukromého kapitálu (PPP) do procesu výstavby.

Hlavní záměry ministra dopravy Aleše Řebíčka:
* získání většího množství finančních prostředků do dopravy, které přispějí k rozvoji výstavby nových silničních úseků a umožní rozsáhlejší opravy stávajících komunikací,
* co nejrychlejší řešení výstavby a zprovoznění rychlostní silnice R35 – paralelního tahu výhod-západ, která odlehčí přetížené dálnici D1,
* zprovoznění pražského silničního okruhu R1,
* výrazné pokročení ve výstavbě dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic,
* větší konkurence na železnici přinese lepší kvalitu služeb a tlak na cenu,
* větší spravedlnost na českých silnicích – dopravci budou platit za využívání komunikací jen tolik, kolik kilometrů skutečně projedou – zavedení mýtného systému.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist