Tiskové zprávy
MD ČR: Antonín Prachař na Žofínském fóru: Vypíšeme stavební zakázky za 54 miliard
26. března 2014 | MD ČR
Ministr dopravy Antonín Prachař se v úterý 25. března zúčastnil 162. Žofínského fóra v Praze, kde informoval, že ministerstvo dopravy ještě letos hodlá vypsat stavební zakázky za 54 miliard korun. Společně s ním se fóra zúčastnil i ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček.
Ministr Prachař uvedl, že větší část z plánované částky 54 miliard určené na stavební zakázky, 38 miliard Kč, připadne na železniční stavby. Ještě během tohoto roku by se tak mohla začít soutěžit rekonstrukce zastřešení pražského hlavního nádraží, dále obnova trati mezi Smíchovem a Berounem přes Rudnou u Prahy, průjezd Brnem z Židenic do Maloměřic nebo rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu.
Dále se ministr Prachař ve své prezentaci mj. vyjádřil k nutnosti mít stabilní rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, neomezovat přípravu staveb finančně a nezasahovat do připravovaných staveb nekoncepčními změnami. Stát musí mít k dispozici dostatek připravených projektů a postupně dohnat zpožďování přípravy staveb. Ve skutečných číslech to znamená, že letošní schválený rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 71 mld. korun na nové i opravné akce je zapotřebí i s ohledem na spouštění mnoha nových výběrových řízení navýšit pro rok 2015 minimálně na objem 75 mld. korun, aby se pokryly všechny akce zahájené v letošním roce.
V rámci zodpovědné přípravy staveb se resort opírá zejména o dva vládou už schválené, nepolitické dokumenty – Dopravní politiku ČR i navazující Dopravní sektorové strategie včetně souhlasného stanoviska SEA, do nichž je zapojeno široké množství zainteresovaných stran (Evropská komise, profesní sdružení projekčních i stavebních firem, odborníci z vysokých škol, zahraniční oponentura).
Ministr Prachař uvedl, že větší část z plánované částky 54 miliard určené na stavební zakázky, 38 miliard Kč, připadne na železniční stavby. Ještě během tohoto roku by se tak mohla začít soutěžit rekonstrukce zastřešení pražského hlavního nádraží, dále obnova trati mezi Smíchovem a Berounem přes Rudnou u Prahy, průjezd Brnem z Židenic do Maloměřic nebo rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu.
Dále se ministr Prachař ve své prezentaci mj. vyjádřil k nutnosti mít stabilní rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, neomezovat přípravu staveb finančně a nezasahovat do připravovaných staveb nekoncepčními změnami. Stát musí mít k dispozici dostatek připravených projektů a postupně dohnat zpožďování přípravy staveb. Ve skutečných číslech to znamená, že letošní schválený rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 71 mld. korun na nové i opravné akce je zapotřebí i s ohledem na spouštění mnoha nových výběrových řízení navýšit pro rok 2015 minimálně na objem 75 mld. korun, aby se pokryly všechny akce zahájené v letošním roce.
V rámci zodpovědné přípravy staveb se resort opírá zejména o dva vládou už schválené, nepolitické dokumenty – Dopravní politiku ČR i navazující Dopravní sektorové strategie včetně souhlasného stanoviska SEA, do nichž je zapojeno široké množství zainteresovaných stran (Evropská komise, profesní sdružení projekčních i stavebních firem, odborníci z vysokých škol, zahraniční oponentura).
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk