Tiskové zprávy
České dráhy: Aplikace Českých drah „Můj vlak“ má po dvou letech statisíce uživatelů
2. listopadu 2016 | České dráhy
Aplikace Českých drah pro mobilní telefony „Můj vlak“ má další tisíce uživatelů. Za dva roky existence si ji stáhlo 426 tisíc zákazníků. Získala si a udržuje oblibu, což se projevuje ve vysokém hodnocení v anketách i získaných oceněních v soutěžích.
„Přestože je aplikace »Můj vlak« jedním z nejúspěšnějších projektů národního dopravce v poskytování servisu a informací za několik uplynulých let, nezůstali jsme stát a reagujeme na podněty a připomínky uživatelů, tedy našich zákazníků. Chceme, aby aplikaci pravidelně využívalo co nejvíce našich stávajících i potenciálních zákazníků, proto pokračujeme ve vylepšení služeb. K výročí druhých narozenin spouštíme velmi žádanou funkcionalitu výběru místa z plánku při zakoupení jízdenky. A to u vlaků z našich rezervačních systémů. Příští rok budeme pracovat i na vlacích z rezervačních systémů partnerů,“ říká člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán a avizuje další nové funkcionality: „Do konce roku bude následovat spuštění nové platební metody ČD Kredit, která umožní platbu z kreditového účtu, a nové platební brány s možností ukládat platební karty.“
Roman Menc z Českých drah, spoluautor aplikace, doplňuje statistické údaje: „Aplikaci si stáhlo už více než 426 tisíc uživatelů chytrých telefonů. Zákazníci vyhledali přes 13 milionů informací o spojení, 12,5 milionů vlaků, zaznamenali jsme 4 miliony zobrazených stanic a 600 tisíc zaslaných notifikací.“
Získaná ocenění aplikace „Můj vlak“:
* místo v soutěži Web Top 100 – Mobilní řešení / za rok 2015
* místo v soutěži IEA – Cestovní ruch a doprava / za rok 2015
* místo v soutěži Aplikace roku – Klientský servis / za rok 2015
S ohledem na celosvětový razantní pokles platformy Windows (Phone) z ekonomických důvodů nepokračuje vývoj aplikace „Můj vlak“ pro tuto platformu.
„Můj vlak“ umožňuje snadno a rychle získat přímo na chytrém telefonu podrobné informace, jaké jsou k dispozici na webovém portálu Českých drah. Například lze vyhledat požadované spojení, získat informace o přesnosti spoje nebo o službách v jednotlivých stanicích a zastávkách. Přes telefon si díky této aplikaci lze snadno koupit jízdenku.
V oblasti odbavení cestujících národní dopravce pokračuje v zavádění moderních a uživatelsky pohodlných standardů. Například vnitrostátní jízdenky pořízené přes eShop již nemusí cestující tisknout a stačí je předložit ke kontrole na displeji počítače nebo telefonu. Od září letošního roku při nákupu jízdenky v eShopu ČD zákazník nemusí zadávat číslo osobního průkazu, ale uvede jen jméno. Změna byla provedena ve standardním webovém eShopu ČD (www.cd.cz/eshop) a mobilním webu ČD (m.cd.cz), i v aplikaci Můj vlak.
„Přestože je aplikace »Můj vlak« jedním z nejúspěšnějších projektů národního dopravce v poskytování servisu a informací za několik uplynulých let, nezůstali jsme stát a reagujeme na podněty a připomínky uživatelů, tedy našich zákazníků. Chceme, aby aplikaci pravidelně využívalo co nejvíce našich stávajících i potenciálních zákazníků, proto pokračujeme ve vylepšení služeb. K výročí druhých narozenin spouštíme velmi žádanou funkcionalitu výběru místa z plánku při zakoupení jízdenky. A to u vlaků z našich rezervačních systémů. Příští rok budeme pracovat i na vlacích z rezervačních systémů partnerů,“ říká člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán a avizuje další nové funkcionality: „Do konce roku bude následovat spuštění nové platební metody ČD Kredit, která umožní platbu z kreditového účtu, a nové platební brány s možností ukládat platební karty.“
Roman Menc z Českých drah, spoluautor aplikace, doplňuje statistické údaje: „Aplikaci si stáhlo už více než 426 tisíc uživatelů chytrých telefonů. Zákazníci vyhledali přes 13 milionů informací o spojení, 12,5 milionů vlaků, zaznamenali jsme 4 miliony zobrazených stanic a 600 tisíc zaslaných notifikací.“
Získaná ocenění aplikace „Můj vlak“:
* místo v soutěži Web Top 100 – Mobilní řešení / za rok 2015
* místo v soutěži IEA – Cestovní ruch a doprava / za rok 2015
* místo v soutěži Aplikace roku – Klientský servis / za rok 2015
S ohledem na celosvětový razantní pokles platformy Windows (Phone) z ekonomických důvodů nepokračuje vývoj aplikace „Můj vlak“ pro tuto platformu.
„Můj vlak“ umožňuje snadno a rychle získat přímo na chytrém telefonu podrobné informace, jaké jsou k dispozici na webovém portálu Českých drah. Například lze vyhledat požadované spojení, získat informace o přesnosti spoje nebo o službách v jednotlivých stanicích a zastávkách. Přes telefon si díky této aplikaci lze snadno koupit jízdenku.
V oblasti odbavení cestujících národní dopravce pokračuje v zavádění moderních a uživatelsky pohodlných standardů. Například vnitrostátní jízdenky pořízené přes eShop již nemusí cestující tisknout a stačí je předložit ke kontrole na displeji počítače nebo telefonu. Od září letošního roku při nákupu jízdenky v eShopu ČD zákazník nemusí zadávat číslo osobního průkazu, ale uvede jen jméno. Změna byla provedena ve standardním webovém eShopu ČD (www.cd.cz/eshop) a mobilním webu ČD (m.cd.cz), i v aplikaci Můj vlak.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk