Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Asociace krajů jednala o infrastruktuře i omezení kamionů na krajských silnicích
28. února 2020 | Královéhradecký kraj
Palčivým problémům na českých silnicích i železnici se dnes věnovala dopravní komise Asociace krajů ČR, kde Královéhradecký kraj reprezentoval první námětek hejtmana Martin Červíček.
„Chci poděkovat ministerstvu dopravy za notifikaci trati R10 z Prahy do Hradce Králové a Trutnova na dalších sedm let. Odpadají tím dohady o tom, co se na trati bude nebo nebude dít, protože ministerstvo zajistí dálkovou železniční dopravu na nové období prostřednictvím soutěže na celou trať R10,“ ocenil námětek Martin Červíček.
Naopak se ohradil proti neochotě Policie ČR vyhovět žádostem krajů o omezení tranzitní dopravy na vybraných úsecích silnic nižších tříd. Nadějí v tomto směru je příslib jednotného postupu při stanovování omezení dopravy. V Královéhradeckém kraji se to týká tří požadavků (viz mapa). Problémy vyvolalo rozšiřování mýta na nové úseky silnic první třídy. Zástupci krajů proto o věci jednali přímo s ministrem dopravy.
„Za nejdůležitější považuji debatu o možném spolufinancování oprav silnic ze strany státu. Řidiči nerozlišují, komu cesta patří. Chtějí je mít opravené. Doufám, že nakonec nám stát poskytne alespoň tolik prostředků jako loni, tedy zhruba 125 milionů pro náš kraj,“ uvedl dále Martin Červíček.
Debata v rámci jednání asociace krajů se vedla i o nových technologiích pro diagnostiku komunikací, rozvoji vodních cest či o elektromobilitě v městské hromadné dopravě.
Dobrou zprávou je prohlášení ministra o tom, že podporuje úsilí kraje o výstavbu takzvané Vysokovské spojky, která má výrazně zrychlit cestování vlakem zHradce Králové na Náchodsko. Na studii proveditelnosti, kterou ministerstvo dopravy nechalo zpracovat na popud Královéhradeckého kraje, se pracuje již dva roky. Její dokončení by se tak nyní mohlo uspíšit.
„Chci poděkovat ministerstvu dopravy za notifikaci trati R10 z Prahy do Hradce Králové a Trutnova na dalších sedm let. Odpadají tím dohady o tom, co se na trati bude nebo nebude dít, protože ministerstvo zajistí dálkovou železniční dopravu na nové období prostřednictvím soutěže na celou trať R10,“ ocenil námětek Martin Červíček.
Naopak se ohradil proti neochotě Policie ČR vyhovět žádostem krajů o omezení tranzitní dopravy na vybraných úsecích silnic nižších tříd. Nadějí v tomto směru je příslib jednotného postupu při stanovování omezení dopravy. V Královéhradeckém kraji se to týká tří požadavků (viz mapa). Problémy vyvolalo rozšiřování mýta na nové úseky silnic první třídy. Zástupci krajů proto o věci jednali přímo s ministrem dopravy.
„Za nejdůležitější považuji debatu o možném spolufinancování oprav silnic ze strany státu. Řidiči nerozlišují, komu cesta patří. Chtějí je mít opravené. Doufám, že nakonec nám stát poskytne alespoň tolik prostředků jako loni, tedy zhruba 125 milionů pro náš kraj,“ uvedl dále Martin Červíček.
Debata v rámci jednání asociace krajů se vedla i o nových technologiích pro diagnostiku komunikací, rozvoji vodních cest či o elektromobilitě v městské hromadné dopravě.
Dobrou zprávou je prohlášení ministra o tom, že podporuje úsilí kraje o výstavbu takzvané Vysokovské spojky, která má výrazně zrychlit cestování vlakem zHradce Králové na Náchodsko. Na studii proveditelnosti, kterou ministerstvo dopravy nechalo zpracovat na popud Královéhradeckého kraje, se pracuje již dva roky. Její dokončení by se tak nyní mohlo uspíšit.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk