Tiskové zprávy
Děti Země: Autem je to levnější než MHD, vzkazují radní
Pražští radní připravují dramatické zdražení jízdného pražské hromadné dopravy. Jízdenka má stát buď 18, 20, 22 či dokonce 25 Kč! Zdražení se týká i předplatních kuponů. Takový krok je ovšem v rozporu se zájmy obyvatel Prahy, protože povede jen k dalšímu nárůstu přebujelé automobilové dopravy. Tak jako při všech předchozích zdraženích totiž dá část lidí přednost jízdě automobilem.
„Smutné je, že ti, co se k životnímu prostředí chovají šetrně a využívají MHD, musí platit stále víc, kdežto ti, co ostatním prostředí „otravují“, neplatí kromě benzínu nic,“ komentuje chystané zdražování Vojtěch Toman z Dětí Země. „Místo tahání dalších peněz z kapes Pražanů by město mělo raději hledat úspory v neprůhledném hospodaření Dopravního podniku a jiné zdroje financování, například mýtné za vjezd do centra po vzoru Londýna.“
Zvýšené jízdné má přitom podle propočtů magistrátu přinést jen asi o 200 milionů korun ročně více, což jsou zhruba 2 procenta ročního rozpočtu na pražskou dopravu. „Přestože zdražení přinese do rozpočtu pouze minimální částku, Pražanů se to dotkne velmi nepříjemně,“ varuje Toman.
Radní v čele s primátorem Pavlem Bémem by měli před nezodpovědným zdražováním jízdného odpovědět občanům na několik otázek:
* k jakému úbytku cestujících v MHD v důsledku zdražení dojde?
* o kolik peněz přijde Dopravní podnik v důsledku nárůstu lidí jezdících „načerno“, resp. kolik z výnosu z jízdného půjde na platy revizorů, které bude třeba kvůli tomu přijmout?
* kolik aut přibude v ulicích a jaký to bude mít vliv na další zhoršování kvality života v Praze, která v důsledku enormního nárůstu automobilové dopravy stále klesá (smog, hluk)?
* o kolik se v důsledku toho zvýší počet astmatiků, alergiků, zraněných a zabitých?
„Smutné je, že ti, co se k životnímu prostředí chovají šetrně a využívají MHD, musí platit stále víc, kdežto ti, co ostatním prostředí „otravují“, neplatí kromě benzínu nic,“ komentuje chystané zdražování Vojtěch Toman z Dětí Země. „Místo tahání dalších peněz z kapes Pražanů by město mělo raději hledat úspory v neprůhledném hospodaření Dopravního podniku a jiné zdroje financování, například mýtné za vjezd do centra po vzoru Londýna.“
Zvýšené jízdné má přitom podle propočtů magistrátu přinést jen asi o 200 milionů korun ročně více, což jsou zhruba 2 procenta ročního rozpočtu na pražskou dopravu. „Přestože zdražení přinese do rozpočtu pouze minimální částku, Pražanů se to dotkne velmi nepříjemně,“ varuje Toman.
Radní v čele s primátorem Pavlem Bémem by měli před nezodpovědným zdražováním jízdného odpovědět občanům na několik otázek:
* k jakému úbytku cestujících v MHD v důsledku zdražení dojde?
* o kolik peněz přijde Dopravní podnik v důsledku nárůstu lidí jezdících „načerno“, resp. kolik z výnosu z jízdného půjde na platy revizorů, které bude třeba kvůli tomu přijmout?
* kolik aut přibude v ulicích a jaký to bude mít vliv na další zhoršování kvality života v Praze, která v důsledku enormního nárůstu automobilové dopravy stále klesá (smog, hluk)?
* o kolik se v důsledku toho zvýší počet astmatiků, alergiků, zraněných a zabitých?
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk