Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Autobusy pojedou, ÚOHS rozhodl ve prospěch kraje
12. prosince 2019 | Královéhradecký kraj
Královéhradecký kraj obdržel rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V zadávacím řízení na zajištění veřejné autobusové dopravy na další desetileté období kraj nepochybil a nyní může uzavírat smlouvy s vybranými dopravci. O zakázku se podělí pět firem s předpokládaným termínem podepisování smluv koncem ledna 2020.
„Obdrželi jsme rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro nás s pozitivním výsledkem. Všechna rozhodnutí jsou pravomocná, tudíž nic nebrání v uzavření smluv s vybranými dopravci, kteří budou od roku 2021 v nových smluvních podmínkách provozovat veřejnou autobusovou dopravu ve všech osmi oblastech Královéhradeckého kraje,“ sdělil první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství. Dodal, že nyní bude následovat proces přípravy smluv s předpokládaným termínem jejich podepisování koncem ledna 2020.
Průměrná vysoutěžená cena je 35,80 korun za jeden kilometr a vyplývá z cen v jednotlivých osmi oblastech Královéhradeckého kraje, ve kterých vybraní dopravci budou pro kraj dopravu zajišťovat:
• Broumovsko – sdružení společností CDS Náchod a P-Transport (33,23 Kč/km)
• Náchodsko – CDS Náchod (33,22 Kč/km)
• Novoměstsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (35,83 Kč/km)
• Trutnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (36,37 Kč/km)
• Královédvorsko – BusLine KHK (37,49 Kč/km)
• Jičínsko – BusLine KHK (36,89 Kč/km)
• Rychnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (38,85 Kč/km)
• Hradecko – BusLine KHK (34,89 Kč/km)
„Čelili jsme celkem 26 návrhům, námitkám a podnětům, z toho bylo devětkrát zahájeno správní řízení a řešilo se deset rozkladů. Královéhradecký kraj doposud nikdy nevyhlašoval zakázku v tak velkém finančním objemu. Jsem nesmírně rád, že se to povedlo a děkuji všem zaměstnancům z odboru dopravy a také právním zástupcům za odvedenou práci,“ doplnil náměstek Červíček.
Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy loni v říjnu. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun. Tendr zajistí autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.
„Obdrželi jsme rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro nás s pozitivním výsledkem. Všechna rozhodnutí jsou pravomocná, tudíž nic nebrání v uzavření smluv s vybranými dopravci, kteří budou od roku 2021 v nových smluvních podmínkách provozovat veřejnou autobusovou dopravu ve všech osmi oblastech Královéhradeckého kraje,“ sdělil první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství. Dodal, že nyní bude následovat proces přípravy smluv s předpokládaným termínem jejich podepisování koncem ledna 2020.
Průměrná vysoutěžená cena je 35,80 korun za jeden kilometr a vyplývá z cen v jednotlivých osmi oblastech Královéhradeckého kraje, ve kterých vybraní dopravci budou pro kraj dopravu zajišťovat:
• Broumovsko – sdružení společností CDS Náchod a P-Transport (33,23 Kč/km)
• Náchodsko – CDS Náchod (33,22 Kč/km)
• Novoměstsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (35,83 Kč/km)
• Trutnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (36,37 Kč/km)
• Královédvorsko – BusLine KHK (37,49 Kč/km)
• Jičínsko – BusLine KHK (36,89 Kč/km)
• Rychnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (38,85 Kč/km)
• Hradecko – BusLine KHK (34,89 Kč/km)
„Čelili jsme celkem 26 návrhům, námitkám a podnětům, z toho bylo devětkrát zahájeno správní řízení a řešilo se deset rozkladů. Královéhradecký kraj doposud nikdy nevyhlašoval zakázku v tak velkém finančním objemu. Jsem nesmírně rád, že se to povedlo a děkuji všem zaměstnancům z odboru dopravy a také právním zástupcům za odvedenou práci,“ doplnil náměstek Červíček.
Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy loni v říjnu. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun. Tendr zajistí autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk