Tiskové zprávy
Auto*Mat: Auto*Mat se ohradil proti výroku radního Langmajera: iniciativa odmítá stavbu tunelu u Muzea
16. listopadu 2009 | Auto*Mat
Iniciativa Auto*Mat se důrazně ohrazuje proti výroku pražského radního pro územní plán Martina Langmajera. „Město plně podporuje zklidnění severojižní magistrály v oblasti Václavského náměstí vybudováním tunelového komplexu, v čemž se shodujeme s názorem občanského sdružení Auto*Mat," řekl Langmajer 5. listopadu v on-line rozhovoru na magistrátním serveru Praha.eu. Auto*Mat přitom s budováním dalších dálničních tunelů v Praze zásadně nesouhlasí. Nedávno dokonce nechal zpracovat studii, ze které vyplývá, že stavba tunelu by byla zásadní urbanistickou a ekonomickou chybou.
„Vlastní výtisk naší studie o magistrále dostal i radní Langmajer, takže jeho vyjádření je buď záměrnou mystifikací, nebo důkazem, že radní náš materiál vůbec nečetl,“ myslí si mluvčí iniciativy Auto*Mat Michal Křivohlávek. Podle něj je neseriózní přístup radního k tak vážnému problému, jakým je existující dálnice v historickém centru Prahy, velkým zklamáním.
Iniciativa Auto*Mat vypracovala letos na jaře studii, ve které posuzovala různé varianty zklidnění provozu na magistrále, která je jednou z nejzatíženějších komunikací v centru Prahy – za den tudy projede sto tisíc vozidel. Studie srovnává zklidnění dopravy při výstavbě jednoho nebo dvou tunelů a při využití povrchového řešení. Výsledky ukazují, že ke skutečnému zklidnění dojde pouze tehdy, když nevznikne žádný tunel a přestaví se pouze silnice a horní část Václavského náměstí. Tato varianta je také zdaleka nejlevnější. Zatímco tunely mají vyjít na deset miliard, povrchové řešení může vyjít maximálně na miliony.
„Dálniční tunel nemá v centru města co dělat. Jakmile by u Muzea vznikly další tunely, celý problém magistrály se tím definitivně zakonzervuje – pak už bychom se této dopravní stavby nezbavili nikdy,“ říká Michal Křivohlávek. „Tunely jsou také ekonomický nesmysl. V době, kdy chybí peníze na provoz tramvají, metra a autobusů, je investice deseti miliard do dálničního tunelu neobhajitelná,“ dodává mluvčí iniciativy Auto*Mat.
Auto*Mat chce zklidnění magistrály prosazovat také v rámci projednávání nového územního plánu Prahy. Připomínky k němu je možné podat do 9. prosince. Iniciativa bude požadovat, aby magistrála byla zařazena mezi zvláštní rozvojové osy. Její zklidnění je totiž komplexní problém, který souvisí s celou dopravní strukturou Prahy a dotýká se mnoha městských částí.
Další informace:
Studie Auto*Matu o zklidnění severojižní magistrály:
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009051401/
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009052001/
Tiskové zprávy Auto*Matu k magistrále:
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009052101/
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009051402/
http://www.auto-mat.cz/2009/04/2009043001/
Diskuse s radním Lagmajerem:
http://praha.eu/jnp/cz/obcan/volny_cas/diskuze/online_rozhovory/martin_langmajer.html
„Vlastní výtisk naší studie o magistrále dostal i radní Langmajer, takže jeho vyjádření je buď záměrnou mystifikací, nebo důkazem, že radní náš materiál vůbec nečetl,“ myslí si mluvčí iniciativy Auto*Mat Michal Křivohlávek. Podle něj je neseriózní přístup radního k tak vážnému problému, jakým je existující dálnice v historickém centru Prahy, velkým zklamáním.
Iniciativa Auto*Mat vypracovala letos na jaře studii, ve které posuzovala různé varianty zklidnění provozu na magistrále, která je jednou z nejzatíženějších komunikací v centru Prahy – za den tudy projede sto tisíc vozidel. Studie srovnává zklidnění dopravy při výstavbě jednoho nebo dvou tunelů a při využití povrchového řešení. Výsledky ukazují, že ke skutečnému zklidnění dojde pouze tehdy, když nevznikne žádný tunel a přestaví se pouze silnice a horní část Václavského náměstí. Tato varianta je také zdaleka nejlevnější. Zatímco tunely mají vyjít na deset miliard, povrchové řešení může vyjít maximálně na miliony.
„Dálniční tunel nemá v centru města co dělat. Jakmile by u Muzea vznikly další tunely, celý problém magistrály se tím definitivně zakonzervuje – pak už bychom se této dopravní stavby nezbavili nikdy,“ říká Michal Křivohlávek. „Tunely jsou také ekonomický nesmysl. V době, kdy chybí peníze na provoz tramvají, metra a autobusů, je investice deseti miliard do dálničního tunelu neobhajitelná,“ dodává mluvčí iniciativy Auto*Mat.
Auto*Mat chce zklidnění magistrály prosazovat také v rámci projednávání nového územního plánu Prahy. Připomínky k němu je možné podat do 9. prosince. Iniciativa bude požadovat, aby magistrála byla zařazena mezi zvláštní rozvojové osy. Její zklidnění je totiž komplexní problém, který souvisí s celou dopravní strukturou Prahy a dotýká se mnoha městských částí.
Další informace:
Studie Auto*Matu o zklidnění severojižní magistrály:
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009051401/
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009052001/
Tiskové zprávy Auto*Matu k magistrále:
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009052101/
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009051402/
http://www.auto-mat.cz/2009/04/2009043001/
Diskuse s radním Lagmajerem:
http://praha.eu/jnp/cz/obcan/volny_cas/diskuze/online_rozhovory/martin_langmajer.html
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




