https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/automat-se-ohradil-proti-vyroku-radniho-langmajera-iniciativa-odmita-stavbu-tunelu-u-muzea
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Auto*Mat: Auto*Mat se ohradil proti výroku radního Langmajera: iniciativa odmítá stavbu tunelu u Muzea

16. listopadu 2009 | Auto*Mat
Iniciativa Auto*Mat se důrazně ohrazuje proti výroku pražského radního pro územní plán Martina Langmajera. „Město plně podporuje zklidnění severojižní magistrály v oblasti Václavského náměstí vybudováním tunelového komplexu, v čemž se shodujeme s názorem občanského sdružení Auto*Mat," řekl Langmajer 5. listopadu v on-line rozhovoru na magistrátním serveru Praha.eu. Auto*Mat přitom s budováním dalších dálničních tunelů v Praze zásadně nesouhlasí. Nedávno dokonce nechal zpracovat studii, ze které vyplývá, že stavba tunelu by byla zásadní urbanistickou a ekonomickou chybou.

„Vlastní výtisk naší studie o magistrále dostal i radní Langmajer, takže jeho vyjádření je buď záměrnou mystifikací, nebo důkazem, že radní náš materiál vůbec nečetl,“ myslí si mluvčí iniciativy Auto*Mat Michal Křivohlávek. Podle něj je neseriózní přístup radního k tak vážnému problému, jakým je existující dálnice v historickém centru Prahy, velkým zklamáním.

Iniciativa Auto*Mat vypracovala letos na jaře studii, ve které posuzovala různé varianty zklidnění provozu na magistrále, která je jednou z nejzatíženějších komunikací v centru Prahy – za den tudy projede sto tisíc vozidel. Studie srovnává zklidnění dopravy při výstavbě jednoho nebo dvou tunelů a při využití povrchového řešení. Výsledky ukazují, že ke skutečnému zklidnění dojde pouze tehdy, když nevznikne žádný tunel a přestaví se pouze silnice a horní část Václavského náměstí. Tato varianta je také zdaleka nejlevnější. Zatímco tunely mají vyjít na deset miliard, povrchové řešení může vyjít maximálně na miliony.

„Dálniční tunel nemá v centru města co dělat. Jakmile by u Muzea vznikly další tunely, celý problém magistrály se tím definitivně zakonzervuje – pak už bychom se této dopravní stavby nezbavili nikdy,“ říká Michal Křivohlávek. „Tunely jsou také ekonomický nesmysl. V době, kdy chybí peníze na provoz tramvají, metra a autobusů, je investice deseti miliard do dálničního tunelu neobhajitelná,“ dodává mluvčí iniciativy Auto*Mat.

Auto*Mat chce zklidnění magistrály prosazovat také v rámci projednávání nového územního plánu Prahy. Připomínky k němu je možné podat do 9. prosince. Iniciativa bude požadovat, aby magistrála byla zařazena mezi zvláštní rozvojové osy. Její zklidnění je totiž komplexní problém, který souvisí s celou dopravní strukturou Prahy a dotýká se mnoha městských částí.


Další informace:

Studie Auto*Matu o zklidnění severojižní magistrály:
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009051401/
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009052001/

Tiskové zprávy Auto*Matu k magistrále:
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009052101/
http://www.auto-mat.cz/2009/05/2009051402/
http://www.auto-mat.cz/2009/04/2009043001/

Diskuse s radním Lagmajerem:
http://praha.eu/jnp/cz/obcan/volny_cas/diskuze/online_rozhovory/martin_langmajer.html
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist