https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/autovlak-dostane-novy-terminal-na-pul-roku-se-vsak-musi-odmlcet
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Autovlak dostane nový terminál, na půl roku se však musí „odmlčet“

5. listopadu 2024 | České dráhy
Autovlak z Prahy do Popradu a Košic přeruší zhruba na půl roku svůj provoz. Jeho pražský terminál se bude stěhovat z hlavního nádraží do provozní jednotky Českých drah Praha jih. Po otevření nového terminálu bude provoz autovlaku obnoven.

Pokračující revitalizace území okolo pražského hlavního nádraží a také intenzivní provoz na největším českém osobním nádraží, které nyní odbaví kolem 1 000 osobních vlaků za den a jejichž počet v novém jízdním řádu ještě vzroste, si vyžádá přestěhování terminálu autovlaku.

Nový terminál autovlaku vznikne v prostoru provozní jednotky Praha jih v pražské Michli. Příjezd k němu bude z Chodovské ulice a jeho snadnou dostupnost zajistí blízkost vnitřního silničního okruhu kolem Prahy. Jeho otevření se předpokládá v polovině roku 2025.
autovlak

Z důvodu stěhování rampy a celého terminálu autovlaků do nové lokality bude provoz autovlaků zhruba na půl roku přerušen. K uzavření současného terminálu autovlaku dojde s koncem jízdního řádu 2024 dne 14. prosince, kdy na něm budou vyloženy poslední auta, která přijedou vlakem EN Slovakia ze Slovenska. Poslední přeprava aut z Prahy se kvůli oběhu autovozů Českých drah uskuteční ale už 12. prosince 2024. K obnovení provozu autovlaku dojde zhruba v polovině roku 2025.

Nakládka a vykládka aut a nástup cestujících pak bude probíhat přímo v zázemí Českých drah v Praze-Michli. To zjednoduší a zrychlí průjezd autovlaku pražským uzlem a především největším a nejvytíženějším osobním nádražím v Česku. Stanice Praha hlavní nádraží je stejně jako většina moderních velkých stanic v Evropě koncipovaná především jako průjezdná, ve které je možný jen omezený rozsah manipulací se soupravami. To se týká hlavně přepravní špičky, kdy stanice odbavuje v průměru i více než jeden vlak za minutu, a kdy také přijíždí autovlak. U něj je však nutná rozsáhlá manipulace s autovozy, kvůli které dochází ke vzájemnému ovlivňování posunu a provozu osobních vlaků. Nový terminál tyto komplikace odstraní.

České dráhy provozují autovlak v kooperaci se slovenským dopravcem ZSSK. V současnosti jezdí autovozy z Prahy do Popradu-Tater a Košic.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist