https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/autovlak-pojede-letos-poprve-take-na-jadran
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Autovlak pojede letos poprvé také na Jadran

17. dubna 2003 | České dráhy
Tradiční vlakové spojení pro cestující s osobními automobily do slovenských Tater bude letos poprvé doplněno o vlak na pobřeží Jaderského moře. Autovlak Jadran expres bude od 13. června do 12. září jednou týdně spojovat Prahu se Splitem.

Jadran expres

Turistům směřujícím na letní dovolenou k Jaderskému moři letos poprvé zjednoduší cestování Jadran expres vypravovaný Českými drahami a Cestovní kanceláří Českých drah. Celkem čtrnáctkrát spojí Prahu, Pardubice, Brno a některá další města v České republice se Splitem. Vlak bude pravidelně odjíždět v pátek z pražského Hlavního nádraží v 9 hod. 40 min. a do Splitu přijede druhý den ráno krátce po 10 hodině. Zpět ze Splitu bude odjíždět vždy v sobotu v 16.35 hodin a do Prahy přijede druhý den odpoledne v 17 hod. 25 minut.

Ve vlaku budou řazeny vozy s místy k sezení, lehátkové a lůžkové vozy a také vůz pro přepravu jízdních kol, surfů a malých motocyklů. Pro motoristy bude připraven speciální vagón pro přepravu osobních automobilů a motocyklů.

Cestující zaplatí za zpáteční jízdenku s místem k sezení 1 990 Kč, s místem v lehátkovém voze 3 500 Kč a v komfortním lůžkovém voze 5 000 Kč. Řidič auta pak za svou přepravu a dopravu auta v tomto expresu zaplatí za zpáteční lístek v lehátkovém voze 3 990 Kč, v lůžkovém voze 6 990 Kč. Poplatek za obousměrnou přepravu jízdního kola, surfu nebo malého motocyklu ve speciálním voze je 1 000 Kč.

Rezervace pro Jadran expres zajišťují pobočky Cestovní kanceláře Českých drah.

Autovlak do Tater

České dráhy a Železniční společnost Slovenské republiky nabízejí motoristům i v letošním roce každodenní spojení nočním autovlakem z Prahy do Popradu-Tater, ležící nejen v blízkosti známých velehor, ale také Slovenského ráje, Pieninského národního parku a dalších turisticky zajímavých lokalit. V současné době odjíždí autovlak každý večer z pražského Hlavního nádraží ve 21 hod. 23 min. a do Popradu přijíždí v 6 hod. 31 min. Zpět z Popradu se vrací ve 21 hod. 47 min. a do Prahy přijíždí v 7 hod. 8 minut.

Řidič za svou cestu a přepravu auta z Prahy na Slovensko a zpět zaplatí podle termínu cesty od 1 800 do 1 900 Kč. Cena lehátkového lísku je 135 Kč. Ostatní spolucestující platí obvyklé jízdné.

Místa a jízdenky pro autovlak Praha – Poprad-Tatry lze zakoupit v ČDcentrech a v mezinárodních pokladnách Českých drah po celé republice. Rezervační systém je také propojen do zahraničí, takže výhod česko-slovenského autovlaku využívají rovněž turisté z Německa, Dánska a Holandska při svých dovolenkových cestách na východ Slovenska.

Přednosti autovlaků

Autovlak kombinuje výhody pohodlného cestování vlakem na dlouhé vzdálenosti a individuálního motorismu při dopravě po určitém regionu. U nočních spojů mohou řidiči odpočívat v lůžkovém nebo lehátkovém voze a přesto se svým automobilem urazí stovky kilometrů. Konkrétně mezi Prahou a Popradem najede lůžkový rychlík asi 600 kilometrů. Přednosti autovlaku využívají často rodiny s malými dětmi, které dlouhé cestování lépe snášejí ve vlaku než v autě. Děti se ve vlaku mohou různě pohybovat. Mají tam větší volnost než v uzavřeném automobilu, kde navíc nesmí rušit řidiče, protože se musí soustředit na řízení.

Výhody autovlaků využívají i obyvatelé zemí Evropské unie, například v Rakousku, Německu či ve Francii. Nejen o dovolených se tak tisíce motoristů vyhýbají zácpám a nebezpečným dálkovým silnicím. Není bez zajímavosti, že železniční doprava je až 16x bezpečnější než doprava po silnicích a že nejvíce nehod na silnicích vzniká během týdne v pátek a v průběhu roku od dubna do října.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist