Tiskové zprávy
MMR ČR: Bartoš: Zvýšíme počty moderních nízkoemisních vozidel ve veřejné správě
Sněmovna schválila v prvním čtení návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících. Počet nízkoemisních vozidel, která budou jezdit po silnicích v ČR, by se tak měl průběžně zvyšovat. MMR aktivně prosazuje co nejrychlejší schválení zákona tak, jak to požaduje EU. Jinak České republice hrozí pokuta.
„Zadavatelé veřejných zakázek a objednatele veřejných služeb v dopravě budou mít povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel v dopravě, které jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
Požadavek na úpravu vychází z evropské právní úpravy, která podporuje čistou mobilitu s důrazem na elektrický pohon. Plnění stanovených podílů nízkoemisních vozidel mezi nově pořizovanými bude sledováno ve dvou časových obdobích. První fáze začne účinností zákona a skončí v prosinci roku 2025. Následující fáze bude trvat do konce roku 2030. V té první je poměr nastaven ve výši 29,7 % u osobních a lehkých užitkových vozidel, 41 % u autobusů a 9 % u nákladních vozidel. S každým následujícím obdobím budou požadované minimální podíly nízkoemisních vozidel dále mírně navyšovány.
„Zadavatelé veřejných zakázek a objednatele veřejných služeb v dopravě budou mít povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel v dopravě, které jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
Požadavek na úpravu vychází z evropské právní úpravy, která podporuje čistou mobilitu s důrazem na elektrický pohon. Plnění stanovených podílů nízkoemisních vozidel mezi nově pořizovanými bude sledováno ve dvou časových obdobích. První fáze začne účinností zákona a skončí v prosinci roku 2025. Následující fáze bude trvat do konce roku 2030. V té první je poměr nastaven ve výši 29,7 % u osobních a lehkých užitkových vozidel, 41 % u autobusů a 9 % u nákladních vozidel. S každým následujícím obdobím budou požadované minimální podíly nízkoemisních vozidel dále mírně navyšovány.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk