Tiskové zprávy
Autonapůl, družstvo: Bilance carsharingu Autonapůl za rok 2023: Meziroční růst nových uživatelů o 100 %, množství ujetých kilometrů o jednotky procent pokleslo
16. ledna 2024 | Autonapůl, družstvo
Stoprocentní meziroční nárůst počtu nových uživatelů mezi lety 2022 a 2023, nové formy spolupráce s dovozcem Renault ČR, developerem NOHO či Univerzitou Palackého, ale i pokles množství ujetých kilometrů o 7,4 % – to je krátké shrnutí průběhu roku 2023 prvního českého carsharingu Autonapůl. Společnost, která loni oslavila 20 let své existence, hodnotí předchozích 12 měsíců jako turbulentní období, které díky své dlouhodobé stabilitě zvládla.
Kompletní bilanční článek s odkazy na podrobnosti je k dispozici na webu
https://www.autonapul.cz/bilance-2023/ (a infografika v příloze)
„Loňský rok byl pro českou ekonomiku i poptávku po mnoha typech služeb obdobím velmi náročným. Bezprecedentní míra inflace, rostoucí či nestabilní ceny potravin a energií, nebo válka v naší blízkosti dostávaly nejen naše sdílníky do nejistoty i pod finanční tlak. Jedním z důsledků je mírný pokles množství ujetých kilometrů o 7,4 % na zhruba milion sto dvanáct tisíc.
Nezanedbatelné kapacity jsme investovali do nových projektů, které jsme spustili zejména v listopadu a prosinci 2023 a jejich přínosy si slibujeme už od jarních měsíců letošního roku,“ hodnotí rok 2023 ředitel carsharingu Autonapůl Michal Šimoník.
K novým projektům patří spolupráce s královéhradeckým developerem NOHO. Obyvatelům jeho obytného komplexu Cihlovka slouží jeden vůz vyhrazený jen pro jejich potřeby. Jde o jeden z aspektů odpovědnosti k životnímu prostředí a veřejnému prostoru, jež Autonapůl s developerem sdílí.
„Výrazným nárůstem počtu nových uživatelů před jednou z nejvytíženějších sezón okolo Vánoc se projevilo ukončení činnosti společnosti AJO carsharing a odchod Anytime carsharingu z Brna. Zvýšenou poptávku jsme zvládli mimojiné díky deseti vozům Renault Arkana, které jsme začátkem prosince zavedli do naší flotily. Díky úzké spolupráci s dovozcem Renault ČR mají naši sdílníci k dispozici tyto moderní, většinou hybridní vozy ve druhé nejlevnější cenové kategorii,“ doplňuje Šimoník.
Dřívějším uživatelům principiálně podobně fungujícího AJO carsharingu usnadnilo přechod do Autonapůl zvýhodnění, kdy po splnění jednoduchých podmínek mohli zájemci začít využívat služby bez obvyklé kauce. Podobné zvýhodnění nabízí carsharingové družstvo i zaměstnancům vybraných firem, například Red Hat, nebo Univerzity Palackého v Olomouci. Jedná se o formu zaměstnaneckého benefitu.
O carsharingu:
Carsharing nabízí vhodné a výhodné řešení pro ty, kdo potřebují auto spíše nepravidelně a vědí, že za rok ujedou do zhruba deseti tisíc kilometrů. Představuje nezávazný způsob, jak řešit vlastní mobilitu, zároveň šetří veřejný prostor od aut, která by většinu času jen zabírala parkovací místa.
Sdílená auta totiž využívají uživatelé Autonapůl průměrně 30 % času každého dne, kdežto auta v soukromém vlastnictví jezdí průměrně jen 5 % času. Každý vůz v našem typu takzvaného round-trip carsharingu dokáže podle studií i našich zkušeností ve městech efektivně nahradit kolem 15 soukromě vlastněných aut, a tím šetří místo.
O Autonapůl:
Autonapůl provozuje po celé republice flotilu necelých sto sdílených aut různých kategorií, od malých městských vozů, přes úsporná rodinná kombi po osobní dodávky či elektromobily včetně Tesly 3. Působí v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Liberci, Plzni, Ostravě a Olomouci.
Podrobnosti o výhodách a podmínkách prvního českého carsharingu Autonapůl jsou na www.autonapul.cz – například cestující Českých drah mohou své ČD body využít jako slevu na služby tohoto carsharingu.
Kontakty:
Mgr. Michal Šimoník, ředitel Autonapůl, e-mail: simonik@autonapul.cz, telefon: +420608468579
Galerie ilustračních fotografií Autonapůl na
https://eu.zonerama.com/Autonapul/Album/49e3186c-2f11-4860-bc2c-5326db555c59 (zdroj: archiv Autonapůl)
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk