https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/bio-je-v-kurzu-62-zakazniku-si-rado-za-ne-priplati
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Tesco Stores ČR: Bio je v kurzu: 62 % zákazníků si rádo za ně připlatí

20. října 2010 | Tesco Stores ČR
V důsledku zvýšené poptávky po biopotravinách Tesco rozšiřuje řadu Organic

Odhodlanost českých zákazníků vyzkoušet si biopotraviny a přesvědčit se o jejich vlastnostech neslábne, ale právě naopak. Jak dokazuje poslední průzkum zákaznického chování společnosti Tesco, bioprodukty si letos již alespoň jednou koupilo 53 % Čechů. Vloni to bylo 48 % z nich. Tesco se na základě těchto výsledků rozhodlo rozšířit svou řadu potravin Organic. Pokud jde o cenu, až 62 % dotazovaných si za bio rádo připlatí.

V porovnání s loňským rokem klesl v České republice počet zákazníků, kteří nekupují biopotraviny z 52 % na 47 %. Naopak vzrostl počet lidí, kteří bioprodukt poprvé vyzkoušeli, a jeho kvalita je přesvědčila, aby se k němu vrátili. V roce 2009 uvedlo 7 % dotazovaných zákazníků, že si již někdy pořídilo bio a rozhodně se k němu hodlá vrátit. Letos to samé potvrdilo již 25 % z nich. „Tato čísla nám potvrzují, že zájem Čechů o bioprodukty roste. Nejvíce si je oblíbili lidé s vyššími příjmy. Až šedesát pět procent z nich je ochotno si za bio i připlatit. Třicet pět procent zákazníků by dokonce akceptovalo cenu o 10 % vyšší, než je průměrná cena zboží, které není biokvality,“ říká Petr Baudyš, ředitel oddělení kvality Tesco.

Velmi pozitivní ohlas mají bioprodukty i u středně příjmové populace. Podle Tesca vyzkoušelo potraviny v biokvalitě již 55 % zákazníků se středními příjmy. Celých 26 % z nich je zařadilo do svých pravidelných nákupů, 24 % těchto zákazníků bioprodukt vyzkoušelo a rozhodně se k němu vrátí. „Zjistili jsme, že i tito zákazníci si rádi za biopotraviny zaplatí víc. Celých 38 % akceptuje cenu těchto produktů o 10 % vyšší, než je standard. Naproti tomu 20 % dotazovaných by si připlatilo dokonce až o 20 % více,“ dodává Petr Baudyš.

Na oblibě nabývají bioprodukty i u cenově citlivých zákazníků. Celých 26 % lidí s nižšími příjmy vyzkoušelo biopotraviny a rozhodně se k nim také hodlá někdy v budoucnu vrátit. Patnáct procent těchto lidí si některý z bioproduktů koupilo již několikrát.

Na neopadající zájem Čechů o potraviny s předponou bio reaguje Tesco zavedením několika novinek do svého sortimentu. „Rozhodli jsme se letos o rozšíření řady potravin Organic. Nově uvádíme na trh těstoviny, sušenky a krekry, ale také mouku, čaj, kuskus nebo směs na pečení chleba. V budoucnu plánujeme rozšíření položek mléčných výrobků a sýrů, které patří z nabídky Tesco Organic k nejúspěšnějším,“ upřesňuje Petr Baudyš.

O společnosti Tesco Stores ČR
Společnost Tesco Stores ČR a. s., člen Svazu obchodu a cestovního ruchu, vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 141 obchodů (šedesát osm hypermarketů, čtyřicet dva supermarketů, pětadvacet prodejen Tesco Expres a šest obchodních domů), osmnáct čerpacích stanic a šest obchodních center. V Praze jsou to Obchodní centrum Letňany a Nákupní centrum Eden, v Karlových Varech OC Fontána, v Ostravě OC Galerie, v Opavě OC Silesia a v Plzni OC Plzeň. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo oceněno několika tituly – Hypermarket roku 2004, 2006, 2007, 2008 a 2009, Profesionál roku 2007 a Obchodník roku 2004, 2006 a 2007 a TOP Retailer 2008/2009. Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo cenu Energy Globe Award v kategorii Země. Tesco patří k největším zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008. V roce 2009 věnovalo Tesco společně s partnery celkem 15,4 mil. korun na charitativní účely.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist