Tiskové zprávy
Agentura ARISTON: Biojehněčí z Bioparku je biopotravinou roku 2008 v kategorii maso a výrobky z masa
26. března 2009 | Agentura ARISTON
Autor: Lída Šimáčková, tel: + 420 606 320 377
Autor: Lída Šimáčková, tel: + 420 606 320 377
Biojehněčí na gril s rozmarýnem z produkce Bioparku získalo titul nejlepší výrobek v kategorii maso a masné výrobky v soutěži Česká biopotravina roku 2008. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo 25. března v hotelu Intercontinental v rámci konference Bio Summit 2009 v Praze.
Jehněčí maso, které se k výrobě vítězného výrobku používá, pochází ze zvířat chovaných na ekofarmách. Pro produkci masa jsou zde chována speciální masná plemena ovcí, jejichž základní charakteristikou je vyšší kulinářská hodnota masa. Biojehňata jsou chována na pastvinách, které představují nejpřirozenější způsob chovu a díky zastoupení trav, jetelů a lučních bylin také ideální zdroj výživy.
Výrobek jehněčí na gril, které je v současné době k dostání ve vybraných prodejnách Albert, Billa či Hypernova, je ceněn zejména pro svou jedinečnou chuť a šťavnatost. Letošní vítězství jehněčího masa však není prvním oceněním biovýrobku pocházejícího z produkce Spojených farem. V roce 2006 získal titul České Bio 2006 biohovězí provensálský biftek, který následně obdržel i označení Klasa.
Biopark je zpracovatelskou firmou zemědělského sdružení Spojené farmy, které sdružují ekofarmy za účelem společného odbytu a finalizace zemědělských produktů. Toto sdružení dnes patří k největším dodavatelům českých biopotravin do prodejen zdravé výživy i obchodních řetězců v České republice a na Slovensku. Svým sdružením tito zemědělci vytvořili produkční vertikálu od orné půdy, luk a pastvin až po zpracování a naplnili tak doslova koncept „od vidlí po vidličku,“ jehož hlavní výhodou je další zdokonalení kontroly kvality a přímé komunikace mezi spotřebitelem a farmářem.
Letošního sedmého ročníku soutěže se zúčastnilo 27 českých potravinářských firem, které představily 52 biopotravin soutěžících v různých kategoriích. Odborná porota pod vedení Pavla Maurera, vydavatele prestižního výběru nejlepších českých restaurací, vybírá přihlášené výrobky podle komplexních kritérií, která hodnotí výrobek jako celek, to znamená nejen chuť, zpracování či suroviny, ale také vzhled, obal či marketingový koncept. Vedle hlavní ceny a nové kategorie biopotraviny pro gastronomii, která již byla vyhlášena v rámci Veletrhu G+H, byly oceněny bioprodukty v kategoriích mlýnské a pekárenské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a výrobky z masa, nápoje, ovoce a zelenina a pochutiny a ostatní potravinářské výrobky.
Další informace: www.jehneci.cz, www.spojenefarmy.cz
Jehněčí maso, které se k výrobě vítězného výrobku používá, pochází ze zvířat chovaných na ekofarmách. Pro produkci masa jsou zde chována speciální masná plemena ovcí, jejichž základní charakteristikou je vyšší kulinářská hodnota masa. Biojehňata jsou chována na pastvinách, které představují nejpřirozenější způsob chovu a díky zastoupení trav, jetelů a lučních bylin také ideální zdroj výživy.
Výrobek jehněčí na gril, které je v současné době k dostání ve vybraných prodejnách Albert, Billa či Hypernova, je ceněn zejména pro svou jedinečnou chuť a šťavnatost. Letošní vítězství jehněčího masa však není prvním oceněním biovýrobku pocházejícího z produkce Spojených farem. V roce 2006 získal titul České Bio 2006 biohovězí provensálský biftek, který následně obdržel i označení Klasa.
Biopark je zpracovatelskou firmou zemědělského sdružení Spojené farmy, které sdružují ekofarmy za účelem společného odbytu a finalizace zemědělských produktů. Toto sdružení dnes patří k největším dodavatelům českých biopotravin do prodejen zdravé výživy i obchodních řetězců v České republice a na Slovensku. Svým sdružením tito zemědělci vytvořili produkční vertikálu od orné půdy, luk a pastvin až po zpracování a naplnili tak doslova koncept „od vidlí po vidličku,“ jehož hlavní výhodou je další zdokonalení kontroly kvality a přímé komunikace mezi spotřebitelem a farmářem.
Letošního sedmého ročníku soutěže se zúčastnilo 27 českých potravinářských firem, které představily 52 biopotravin soutěžících v různých kategoriích. Odborná porota pod vedení Pavla Maurera, vydavatele prestižního výběru nejlepších českých restaurací, vybírá přihlášené výrobky podle komplexních kritérií, která hodnotí výrobek jako celek, to znamená nejen chuť, zpracování či suroviny, ale také vzhled, obal či marketingový koncept. Vedle hlavní ceny a nové kategorie biopotraviny pro gastronomii, která již byla vyhlášena v rámci Veletrhu G+H, byly oceněny bioprodukty v kategoriích mlýnské a pekárenské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a výrobky z masa, nápoje, ovoce a zelenina a pochutiny a ostatní potravinářské výrobky.
Další informace: www.jehneci.cz, www.spojenefarmy.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk