https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/biopotraviny-stoji-ve-svetle-pozornosti-obcanu-cr-kazdy-druhy-vsak-vnima-oznaceni-bio-jako-marketingovou-nalepku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

DEMA a. s.: Biopotraviny stojí ve světle pozornosti občanů ČR, každý druhý však vnímá označení bio jako marketingovou nálepku

5. října 2010 | DEMA a. s.
Polovina občanů ČR již sice zařazuje biopotraviny do svého nákupního koše, avšak pravidelný nákup tvoří zatím poměrně malou část (3%). Viditelně častěji jde o nákup pouze občasný (17%) anebo výjimečný (28%). Každý druhý občan biopotraviny nekupuje, spokojuje se s běžnými produkty (52%).
Spotřebitelé se rekrutují výrazně častěji z řad žen (každá druhá) než mužů (každý třetí), občanů mladšího a středního věku (vždy každý druhý) než seniorů (každý třetí) a osob s vyšším (každý druhý) než nižším (každý třetí) vzděláním. Častěji k nim patří rodiče dětí předškolního a školního věku (šest z deseti) než ti, kteří děti toho věku nemají (čtyři z deseti). Podmíněnost finanční situací domácnosti občanů je velmi výrazná: čím je příznivější, tím častěji jsou nakupovány potraviny v biokvalitě.

Jako informační zdroj využívají občané nejčastěji články v novinách (39%), televizní pořady (30%) a informační letáky či brožury (29%). Prostřednictvím internetu vyhledává informace, týkající se biotématiky, každý sedmý (14%). Každý třetí občan (35%) využívá neformálních způsobů, jak získávat informace o biopotravinách, diskutuje doma, v rodině, s přáteli apod. Přímá cesta k informacím má spíše podobu návštěvy prodejen s bioprodukty či využívání ochutnávkových akcí. Navštěvování veletrhů, výstav či vyhledávání restaurací, ve kterých se vaří z bioproduktů, je mnohem méně časté.

Co lze konstatovat…
Z výsledků průzkumu vyplývá – čím častěji občan nakupuje biopotraviny, tím více využívá veškerých informačních zdrojů. To, že je bio pouze šikovnou marketingovou nálepku, si však přes všechny osvětové kampaně a informační toky myslí nejen dvě třetiny těch, kteří biopotraviny vůbec nekupují, ale i třetina nakupujících.


DEMA a. s. | Dům „U zlatého melounu“ | Michalská 12 | 110 00 Praha 1
kontaktní telefon: 224 229 464 | e-mail: info@dema-praha.cz
blíže k tématu viz www.dema-praha.cz/dl/Nku1003.doc a /Nku1006.doc

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist