Tiskové zprávy
DEMA a. s.: Biopotraviny stojí ve světle pozornosti občanů ČR, každý druhý však vnímá označení bio jako marketingovou nálepku
5. října 2010 | DEMA a. s.
Polovina občanů ČR již sice zařazuje biopotraviny do svého nákupního koše, avšak pravidelný nákup tvoří zatím poměrně malou část (3%). Viditelně častěji jde o nákup pouze občasný (17%) anebo výjimečný (28%). Každý druhý občan biopotraviny nekupuje, spokojuje se s běžnými produkty (52%).
Spotřebitelé se rekrutují výrazně častěji z řad žen (každá druhá) než mužů (každý třetí), občanů mladšího a středního věku (vždy každý druhý) než seniorů (každý třetí) a osob s vyšším (každý druhý) než nižším (každý třetí) vzděláním. Častěji k nim patří rodiče dětí předškolního a školního věku (šest z deseti) než ti, kteří děti toho věku nemají (čtyři z deseti). Podmíněnost finanční situací domácnosti občanů je velmi výrazná: čím je příznivější, tím častěji jsou nakupovány potraviny v biokvalitě.
Jako informační zdroj využívají občané nejčastěji články v novinách (39%), televizní pořady (30%) a informační letáky či brožury (29%). Prostřednictvím internetu vyhledává informace, týkající se biotématiky, každý sedmý (14%). Každý třetí občan (35%) využívá neformálních způsobů, jak získávat informace o biopotravinách, diskutuje doma, v rodině, s přáteli apod. Přímá cesta k informacím má spíše podobu návštěvy prodejen s bioprodukty či využívání ochutnávkových akcí. Navštěvování veletrhů, výstav či vyhledávání restaurací, ve kterých se vaří z bioproduktů, je mnohem méně časté.
Co lze konstatovat…
Z výsledků průzkumu vyplývá – čím častěji občan nakupuje biopotraviny, tím více využívá veškerých informačních zdrojů. To, že je bio pouze šikovnou marketingovou nálepku, si však přes všechny osvětové kampaně a informační toky myslí nejen dvě třetiny těch, kteří biopotraviny vůbec nekupují, ale i třetina nakupujících.
DEMA a. s. | Dům „U zlatého melounu“ | Michalská 12 | 110 00 Praha 1
kontaktní telefon: 224 229 464 | e-mail: info@dema-praha.cz
blíže k tématu viz www.dema-praha.cz/dl/Nku1003.doc a /Nku1006.doc
Spotřebitelé se rekrutují výrazně častěji z řad žen (každá druhá) než mužů (každý třetí), občanů mladšího a středního věku (vždy každý druhý) než seniorů (každý třetí) a osob s vyšším (každý druhý) než nižším (každý třetí) vzděláním. Častěji k nim patří rodiče dětí předškolního a školního věku (šest z deseti) než ti, kteří děti toho věku nemají (čtyři z deseti). Podmíněnost finanční situací domácnosti občanů je velmi výrazná: čím je příznivější, tím častěji jsou nakupovány potraviny v biokvalitě.
Jako informační zdroj využívají občané nejčastěji články v novinách (39%), televizní pořady (30%) a informační letáky či brožury (29%). Prostřednictvím internetu vyhledává informace, týkající se biotématiky, každý sedmý (14%). Každý třetí občan (35%) využívá neformálních způsobů, jak získávat informace o biopotravinách, diskutuje doma, v rodině, s přáteli apod. Přímá cesta k informacím má spíše podobu návštěvy prodejen s bioprodukty či využívání ochutnávkových akcí. Navštěvování veletrhů, výstav či vyhledávání restaurací, ve kterých se vaří z bioproduktů, je mnohem méně časté.
Co lze konstatovat…
Z výsledků průzkumu vyplývá – čím častěji občan nakupuje biopotraviny, tím více využívá veškerých informačních zdrojů. To, že je bio pouze šikovnou marketingovou nálepku, si však přes všechny osvětové kampaně a informační toky myslí nejen dvě třetiny těch, kteří biopotraviny vůbec nekupují, ale i třetina nakupujících.
DEMA a. s. | Dům „U zlatého melounu“ | Michalská 12 | 110 00 Praha 1
kontaktní telefon: 224 229 464 | e-mail: info@dema-praha.cz
blíže k tématu viz www.dema-praha.cz/dl/Nku1003.doc a /Nku1006.doc
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




