Tiskové zprávy
Děti Země: Bude místo kasáren na Borech park nebo parkoviště?
Součástí připravovaného hypermarketu v bývalém objektu kasáren v Plzni na Borech má být parkoviště pro asi tisíc automobilů – zpevněná plocha o velikosti zhruba dvou náměstí Republiky. Děti Země navrhují přesunutí parkování do parkovacích objektů a využití plochy pro vytvoření parku.
Hluk, znečištění životního prostředí a obrovská nevzhledná zpevněná plocha - to jsou hlavní znaky parkoviště, které má být v objektu bývalých kasáren v Plzni na Borech vybudováno v rámci stavby nového hypermarketu. Podstatně vzhlednější, ekologičtější i elegantnější by však bylo vytvoření parkovacích míst v budově nebo pod zemí. Rozlehlá plocha uprostřed areálu by se pak dala využít pro vytvoření parku. “Docházková vzdálenost 250 m od tramvaje a obrovské parkoviště hned vedle obchodu bude lákat více zákazníky jedoucí auty. To přispěje k ještě většímu zatížení přilehlých komunikací automobilovou dopravou,” doplňuje k popisu problému Martin Hyťha z Dětí Země.
Projekt je problematický i proto, že de facto obchází územní plán města Plzně, který v daném území povoluje obchodní zařízení do velikosti 4.000 m2. Rozdělení 18.000 m2 rozlehlého hypermarketu do několika budov sice formálně zajišťuje splnění podmínky, rozhodně však nenaplňuje charakter smíšeného území obchodu a služeb - území v těsné návaznosti na obytnou zónu.
O tom, jak bude centrální plocha bývalého objektu kasáren vypadat, rozhodne v blízké době stavebně správní odbor Magistrátu města Plzně. Buď vydá pro hypermarket s parkovištěm územní rozhodnutí, nebo vrátí dokumentaci žadateli (firmě KB Král) k přepracování.
Kontakty:
Martin Hyťha, Děti Země, 377 325 654
Magistrát města Plzně, odbor stavebně správní, 378 034 100
KB Král (firma žádající o územní rozhodnutí), 377 531 993
Hluk, znečištění životního prostředí a obrovská nevzhledná zpevněná plocha - to jsou hlavní znaky parkoviště, které má být v objektu bývalých kasáren v Plzni na Borech vybudováno v rámci stavby nového hypermarketu. Podstatně vzhlednější, ekologičtější i elegantnější by však bylo vytvoření parkovacích míst v budově nebo pod zemí. Rozlehlá plocha uprostřed areálu by se pak dala využít pro vytvoření parku. “Docházková vzdálenost 250 m od tramvaje a obrovské parkoviště hned vedle obchodu bude lákat více zákazníky jedoucí auty. To přispěje k ještě většímu zatížení přilehlých komunikací automobilovou dopravou,” doplňuje k popisu problému Martin Hyťha z Dětí Země.
Projekt je problematický i proto, že de facto obchází územní plán města Plzně, který v daném území povoluje obchodní zařízení do velikosti 4.000 m2. Rozdělení 18.000 m2 rozlehlého hypermarketu do několika budov sice formálně zajišťuje splnění podmínky, rozhodně však nenaplňuje charakter smíšeného území obchodu a služeb - území v těsné návaznosti na obytnou zónu.
O tom, jak bude centrální plocha bývalého objektu kasáren vypadat, rozhodne v blízké době stavebně správní odbor Magistrátu města Plzně. Buď vydá pro hypermarket s parkovištěm územní rozhodnutí, nebo vrátí dokumentaci žadateli (firmě KB Král) k přepracování.
Kontakty:
Martin Hyťha, Děti Země, 377 325 654
Magistrát města Plzně, odbor stavebně správní, 378 034 100
KB Král (firma žádající o územní rozhodnutí), 377 531 993
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk