https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cd-planuji-novinku-pro-jizdni-rad-20052006-spojeni-ostrava-praha-rychlovlakem-pendolino-za-mene-nez-35-hodiny
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: ČD plánují novinku pro jízdní řád 2005/2006: spojení Ostrava – Praha rychlovlakem Pendolino za méně než 3,5 hodiny

16. června 2005 | České dráhy
Bezkonkurenčně nejrychlejší spojení na trase Ostrava – Praha plánují nabídnout cestujícím České dráhy od zahájení platnosti nového jízdního řádu 2005 / 2006. Od poloviny prosince by tak po úspěšném ukončení schvalovacího procesu měly rychlovlaky Pendolino Českých drah až 4x denně v každém směru spojit obě metropole za dobu kratší než 3,5 hodiny. Vlaky by přitom měly být provozovány jako zcela nový produkt s tím, že nejrychlejší spoje by 350 kilometrovou vzdálenost mezi oběma městy mohly překonávat dokonce za dobu 199 minut – tedy za 3 hodiny 19 minut.

Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, k připravovanému rychlému spojení na tiskové konferenci v Ostravě poznamenal: „Ostravsko představuje pro České dráhy klíčový region z hlediska nabídky našich služeb zákazníkům. Trasa Ostrava – Praha je nejatraktivnějším přepravním směrem v České republice s dominantním postavením železniční dopravy. Je proto logické, že hodláme tuto pozici dále rozvíjet a nabídnout našim zákazníkům nejlepší služby zcela bezkonkurenční úrovně.“

V případě úspěšného schválení k pravidelnému provozu plánují České dráhy nasadit vlaky Pendolino mezi Ostravou a Prahou v pravidelném taktu – jako zcela nový zákaznický produkt. To znamená, že vlaky Pendolino jedoucí mezi severní Moravou a hlavním městem by měly být provozovány pod speciální značkou, která by měla cestující jasně upozorňovat na to, že se jedná rychlý spoj s vysokou úrovní zákaznických služeb provozovaný soupravou Pendolino. Součástí takto nastaveného produktu budou i další specifické aspekty komunikace se zákazníky – jako například zvláštní vlakový personál či specifická marketingová kampaň.

Provoz vlaků Pendolino se bude zároveň opírat o několik základních pilířů, které budou zákazníkovi garantovat určitou úroveň poskytovaných služeb. Mezi tyto pilíře by měla patřit například: garantovaná cestovní doba, zastávky vlaku pouze v důležitých administrativních a správních centrech či spektrum dalších doplňkových služeb. Součástí bude také atraktivní cena, která by měla zajistit širokou dostupnost nově připravovaného produktu Českých drah, a.s., a dále posílit pozici národního železničního přepravce v oblasti osobní přepravy.

Nabídkou spojení za dobu kratší než 3,5 hodiny se zároveň České dráhy vyhoupnou na pomyslné první místo z hlediska rychlosti přepravy cestujících mezi Ostravou a Prahou. Spojení center obou měst totiž za takto krátkou dobu nenabízí ani letecká doprava (při započtení časů nezbytných na transfery mezi centry měst a letištěm a na odbavení na letišti) – kdy navíc při nasazení vlaků Pendolino budou České dráhy schopny letecké dopravě plně konkurovat i z hlediska přepravního komfortu. Do budoucna se tak nabízí možnost jednání mezi Českými drahami a Českými aeroliniemi o případném společném provozu některých spojů mezi Ostravou a Prahou. Obdobná spolupráce dnes funguje například ve Švýcarsku, kde tamní dráhy SBB nabízejí společné spoje s leteckým dopravcem Swiss provozované například mezi letištěm v Curychu a Ženevou či Basilejí.

O svezení s Pendolinem je zájem – během 5 měsíců zkušebního provozu s ním jelo více než 150 tisíc cestujících

Již více než 150 tisíc cestujících se za prvních pět měsíců zkušebního provozu svezlo vlaky Pendolino na trase mezi Prahou a Děčínem. Ty od loňského prosince jezdí denně na rychlíkových spojích R 772 a R 777 mezi oběma městy a o svezení údolím Vltavy a Labe je stále eminentní zájem – především o víkendu, kdy jízda vlakem Pendolino patří mezi oblíbené víkendové atrakce.

Kromě zkušebního provozu s cestujícími probíhal v prvním pololetí letošního roku na trati Praha – Děčín – Dolní Žleb také zkušební provoz bez cestujících s cílem otestovat vlaky Pendolino při vyšší rychlosti - především v obloukových úsecích s využitím technologie tzv. nuceného naklápění. Tyto zkoušky byly v měsíci květnu úspěšně zakončeny a vlaky Pendolino tak budou následně moci oproti klasickým soupravám vozů tažených lokomotivou výrazně zkrátit cestu mezi Prahou a severními Čechami.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist