Tiskové zprávy
MD ČR: Česká republika i Rakousko podporují obnovu trati ze Slavonic do Fratres
5. dubna 2005 | MD ČR
V dnešních a včerejších jihočeských médiích se objevila nepřesná informace o údajném nezájmu rakouské strany o obnovu přeshraniční tratě ze Slavonic do rakouského Fratres. Ministři dopravy České republiky a Rakouska opakovaně společně deklarovali (naposledy 18. října 2004 ve Vídni), že propojení železniční tratě považují za symbol obnovení sousedních vztahů přerušených totalitním režimem. I nadále platí společná deklarace z října loňského roku, ve které se zástupci Kraje Vysočina, Jihočeského kraje a země Dolní Rakousko zavázaly k obnovení této regionální trati. Jiné záměry nezaznamenali ani zástupci ministerstva dopravy, kteří se zapojili do činnosti společné česko-rakouské pracovní skupiny. Ministerstvo naopak počítá s tím, že od května 2006 začnou na trati Kostelec - Slavonice - Fratres jezdit vlaky.
Spekulace o údajném nezájmu Rakouska na znovuobnovení železničního spojení Kostelec – Slavonice – Fratres se objevily po dvoustranném jednání Českých drah (ČD) a Rakouských spolkových drah (ÖBB), které se konalo 2. března 2005. Tehdy zástupci rakouského dopravce prohlásili, že pro ně trať Slavonice - Fratres nemá žádnou prioritu. Postoj rakouských i českých regionálních zástupců, jakož i dotčených ministerstev obou zemí se nemění. Práce na územní přípravě trati proto pokračují i nadále. Nebude-li zájem o provozování této tratě ze strany ÖBB, popř. i ČD, bude možnost využívat obnovenou trať nabídnuta jiným železničním dopravcům, jak už se stalo i v jiných případech.
Znovuobnovení železniční trati je společným česko-rakouským projektem ke zkvalitnění přeshraniční železniční dopravy. Na české straně se jedná o znovuzprovoznění 600 m trati Slavonice - státní hranice a o rekonstrukci 53 km trati Slavonice - Kostelec u Jihlavy. V Rakousku je zapotřebí znovu vybudovat 8 km trať až do města Fratres. Spolu s přestavbou železničních stanic by měla Česká republika vložit do obnovy železniční trati cca 60 mil. Kč (z toho 10 mil. Kč se týká úseku Slavonice - státní hranice) a Rakousko zhruba 400 mil. Kč. Očekává se ale, že 50 % nákladů by měl pokrýt příspěvek z fondů Evropské unie.
Spekulace o údajném nezájmu Rakouska na znovuobnovení železničního spojení Kostelec – Slavonice – Fratres se objevily po dvoustranném jednání Českých drah (ČD) a Rakouských spolkových drah (ÖBB), které se konalo 2. března 2005. Tehdy zástupci rakouského dopravce prohlásili, že pro ně trať Slavonice - Fratres nemá žádnou prioritu. Postoj rakouských i českých regionálních zástupců, jakož i dotčených ministerstev obou zemí se nemění. Práce na územní přípravě trati proto pokračují i nadále. Nebude-li zájem o provozování této tratě ze strany ÖBB, popř. i ČD, bude možnost využívat obnovenou trať nabídnuta jiným železničním dopravcům, jak už se stalo i v jiných případech.
Znovuobnovení železniční trati je společným česko-rakouským projektem ke zkvalitnění přeshraniční železniční dopravy. Na české straně se jedná o znovuzprovoznění 600 m trati Slavonice - státní hranice a o rekonstrukci 53 km trati Slavonice - Kostelec u Jihlavy. V Rakousku je zapotřebí znovu vybudovat 8 km trať až do města Fratres. Spolu s přestavbou železničních stanic by měla Česká republika vložit do obnovy železniční trati cca 60 mil. Kč (z toho 10 mil. Kč se týká úseku Slavonice - státní hranice) a Rakousko zhruba 400 mil. Kč. Očekává se ale, že 50 % nákladů by měl pokrýt příspěvek z fondů Evropské unie.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk